Leclerc znovu nejrychlejší, Schumacher v plamenech
VC Španělska - 3. trénink
Leclerc nenašel přemožitele ani ve třetím tréninku na VC Španělska. Druhý skončil Verstappen a třetí Russell. V potížích se ocitli Schumacher s Gaslym. Pilot Haasu odjel pouze čtyři kola, poté mu ale začala hořet brzda. Gasly zase odkroužil jen jeden okruh. Poté se na jeho voze objevily technické problémy a začalo se z něj kouřit. Příčinu momentálně AlphaTauri zjišťuje.
Před startem třetího volného tréninku, který odstartoval ve 13:00 hodin, měl vzduch teplotu 30 stupňů. Teplota asfaltu činila 42 stupňů.
Jak už bývá zvykem, v úvodu závěrečné hodiny tréninkových jízd byla aktivita na dráze o něco vlažnější. Během prvních čtyř minut se na trati ukázala pouze šestice Norris, Ricciardo, Gasly, Stroll, Vettel a Bottas. Fin měl co dohánět. V pátečním druhém tréninku totiž odjel pouhá tři kola kvůli problémům s motorem.
Gasly ovšem odjel jenom jedno kolo. Poté se z jeho vozu začalo kouřit a byl odtažen do garáže. Norris jako první zajel měřený čas. Mělo hodnotu 1:23,641. Brit jezdil v sobotu s novým šasi. To muselo být vyměněno poté, co ve druhém pátečním tréninku poškodil podlahu výjezdem mimo trať.
Norrise brzy překonal na měkké sadě jedoucí Bottas. Pilot Alfy Romeo objel barcelonský okruh v čase 1:23,326. Norrise přeskočil i Magnussen. Ten už byl stejně jako jeho týmový kolega Schumacher na dráze. Syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera ale nezůstal na dráze dlouho. Začala mu totiž hořet pravá zadní brzda a musel tak k mechanikům.
Po dvaceti minutách už měli na kontě odjeto alespoň jedno kolo všichni piloti s výjimkou Verstappena. Většina pilotů už tou dobou jezdila na nejměkčí sadě pneumatik. První byl Leclerc (1:20,278) před Sainzem (1:20,484) a Russellem (1:21,129). Hamiltonovi, který se nacházel na šesté pozici, nefungovalo DRS a musel tak do boxů.
AlphaTauri oznámilo na sociálních sítích, že k jednomu odjetému kolu v úvodu třetího tréninku už Gasly v jeho zbytku žádné další nepřidá. Tým totiž potřeboval zjistit, jaká závada způsobila kouř z jeho monopostu.
Verstappen konečně vyjel na trať a s časem 1:20,475 se zařadil na druhé místo. Na prvního Leclerca ztrácel 197 tisícin sekundy. Se svým autem ale nebyl spokojen. "V nízkých rychlostech zkrátka nezatáčí," stěžoval si.
I po dvaceti minutách zůstával první Leclerc (1:19,772). Sainz se vrátil na druhé místo (1:20,129) a Verstappen byl třetí (1:20,475). Čtvrtá pozice patřila Pérezovi (1:20,541). Za pozornost stál pátý čas Magnussena (1:20,646). Dán měl za sebou i sedmého Hamiltona (1:20,890) s osmým Russellem (1:21,013). U jezdců McLarenu, Aston Martinu a Cunody jsme do této doby neviděli žádné jízdy na měkké sadě pneumatik. Kromě Gaslyho stále zůstával v boxech i Schumacher a nic nenasvědčovalo tomu, že by měl ve zbytku tréninku vyjet.
Russell se o pár okamžiků později odpoutal ze sedmého místa. Brit dokázal zajet čas 1:19,920 a zařadil se na druhé místo mezi oba jezdce Ferrari. Na Leclerca ztrácel 148 tisícin.
Vettel, Stroll, Norris a Cunoda nakonec také přezuli na měkkou sadu pneumatik. Zatímco Vettel se dokázal posunout na desátou příčku, Stroll byl dvanáctý. Norris s Cunodou se na své první měřené kolo s touto sadou teprve připravovali.
Leclerc stále vedl, pořadí za ním se ale míchalo. Šest minut před koncem patřilo druhé místo Verstappenovi, třetí Russellovi, čtvrté Hamiltonovi, páté Sainzovi a šesté Pérezovi.
Norrise posunulo jeho první kolo na měkké sadě na sedmou příčku. Cunoda zajel třináctý čas. Na nejměkčí směsi už po dráze kroužil také Ricciardo. Zanedlouho se posunul na 11. příčku.
Leclerc už do konce tréninku zůstal na prvním místě a vyhrál tak všechny barcelonské tréninky. Druhé místo obsadil Verstappen a třetí Russell.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:19.772 | 22 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:19.844 | +0.072s | 11 |
3. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:19.920 | +0.148s | 15 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:20.002 | +0.230s | 17 |
5. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | Ferrari | 1:20.129 | +0.357s | 22 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:20.260 | +0.488s | 18 |
7. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:20.403 | +0.631s | 17 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:20.646 | +0.874s | 20 |
9. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:20.781 | +1.009s | 23 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:20.882 | +1.110s | 17 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:20.910 | +1.138s | 16 |
12. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:20.944 | +1.172s | 23 |
13. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:20.981 | +1.209s | 16 |
14. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:21.201 | +1.429s | 18 |
15. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:21.449 | +1.677s | 21 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:21.520 | +1.748s | 22 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:21.572 | +1.800s | 17 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:22.419 | +2.647s | 17 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:25.467 | +5.695s | 4 |
20. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari