Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

H.H. Frentzen: Chyběl mi učitel

H.H. Frentzen: Chyběl mi učitel

Rozhovor s hvězdou Opelu.

Jako vždy s úsměvem a pověstným nadhledem odpovídal Heinz-Harald Frentzen při setkání jezdců DTM na dotazy novinářů. Jak vidí loňský rok, jaké jsou jeho plány do budoucna a co si slibuje od nadcházející sezóny? Výběr toho nejzajímavějšího Vám nabízíme v následujícím interview.
 
 
V loňské sezóně jste se po desíti letech ve formuli 1 poprvé objevil v DTM a dá se říct, že to pro Vás bylo jako ve škole. Každý den jste se učil něco nového a na konci sezóny už byly výsledky dobré. Podle smlouvy jste mohl po sezóně skončit, proč jste se rozhodl pokračovat?
 
Roli v tom sehrála spousta věcí. Především mi loni chyběl učitel. Někdy jsem si opravdu připadal jako ve škole. Musel jsem se pořád učit nové věci nebo se snažit určité věci pochopit, jelikož jsme měli problémy autem. Pořádně jsme nevěděli, na čem jsme. Stále jsme se ptali, zda se dokážu ještě zlepšit já, nebo zda máme zlepšit auto. Minulý rok jsem na tuto výzvu přistoupil a to, že jsem opět zde, souvisí také s tím, že jsem se nemohl dočkat nové sezóny a že chci být letos úspěšný.
 
Při testech v Mugellu a ve Spa jste byl velmi rychlý, jakou výpovědní hodnotu mají tyto výsledky?
 
Nesmíme zapomenout, že Audi jezdilo s novým vozem velmi málo, a opravdu nevím, jak mám hodnotit výsledky Mercedesu. Časy z testů já dávám stranou. Pozitivní věc však je, že lze s novým autem jezdit ostřeji do zatáček a lépe atakovat. I jízda na delší vzdálenost byla v pořádku.
 
Ve formuli 1 si jezdci v paddocku mohou užívat dokonalé izolace od všech fanoušků, ale v DTM je to něco jiného. To jste zažil i vloni, když se na Vás všichni tlačili. Není ta blízkost fanoušků pro jezdce až nepříjemná?
 
Pořadatelé DTM chtějí příznivcům motosportu dát co nejvíce a to také dostanou. Mají možnost prohlédnout si auta a jezdce opravdu z blízka. To je ve formuli 1 téměř nemožné. Ale samozřejmě se to vše děje na úkor jezdců (smích). Není to pro nás lehké. Z časových důvodů ani není možné si s každým fanouškem např. povídat o autě apod. Musíte si navíc prorážet cestu paddockem, když chcete usednout do auta a někdy se stává, že najdete fanouška i ve voze.
 
Je známo, že Opel chce na konci této sezóny ukončit své působení v DTM, znamenalo by to, že skončíte také?
 
Vůbec ještě nevím, co budu potom dělat. Soustředím se na tuto sezónu, protože je to pro mě a pro tým nová šance ukázat, co umíme. Pokud bychom zažili další neúspěšný rok, byla by to katastrofa. Dokážu si představit, že by to většina z nás zabalila, šla domů a nikdy už se k závodění nevrátila (smích). Soupeři nás však už berou vážně a chceme být letos úspěšní. V zimě jsme na tom tvrdě pracovali a bude to pro nás rozhodující rok.