Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen musel krotit divoký motor

Verstappen musel krotit divoký motor

Na Hamiltona tlačil navzdory nesprávnému nastavení

Tým Red Bull prozradil, že úloha Maxe Verstappena ve druhé části VC Monaka, předjet Lewise Hamiltona, byla ještě náročnější, než se na první pohled zdálo. Nejenže v úzkých ulicích je se širokými vozy současné F1 předjíždění téměř nemožné, ještě musel i krotit neobvykle divoký motor Honda. Nicméně za to může hlavně on sám.

Při vjezdu do boxů dostal běžné upozornění, že má na volantu nastavit "Torque 12" (točivý moment 12) a na výjezdu se pak vrátit na "Torque 6". To znamená nastavit agresivnější režim pro rychlejší „odpich“ z místa a následně jej vrátit do normálu. V boxové uličce ale Verstappen kolidoval s Valtterim Bottasem a ne dlouho po návratu na trať týmu skrz vysílačku oznámil: "Sakra, nepřestavil jsem otáčky!"

Háček byl v tom, že v závodní zátěži se toto nastavení již nedá měnit a Verstappen musel buď do boxů, což neudělal, nebo vydržet do konce závodu s divoce létajícími otáčkami motoru.

"Jakmile jsme byli na trati, už se nedalo nic dělat a další zastávku jsme neměli v plánu," vysvětluje Verstappen. "Nestává se mi, že bych přepínač zapomněl vrátit do původní polohy, jenže tam byl ten dotek s Valtterim, pak jsem hleděl hlavně do zpětných zrcátek a tým byl také v šoku a kontroloval škody. Obyčejně mě ještě upozorní, ale je to moje práce."

Inženýři ještě Verstappenovi chtěli pomoci nastavením většího zpoždění turba, ale nebyl to dobrý nápad.

"Prvních pár kol jsem jezdil s masivním zpožděním, což znamená, že po sešlápnutí pedálu jsem nic necítil a pak to pořádně koplo. Nebyla to příjemná jízda, ale nějak jsem to zvládl."