Marko chválí motor, Mateschitz zvyšuje rozpočet
Red Bull jde do boje o titul
První den testů nejvíce kol zvládl Max Verstappen, který je v tabulce nejlepších dosažených časů i prvním z jezdců bez motoru Mercedes. Potvrzují se tak slova spolumajitele Red Bullu,Dietricha Mateschitze, jenž si od nového motoru Honda hodně slibuje.
"Jednoznačně máme tento rok vyšší očekávání, než jsme mohli mít v předchozích letech," cituje ho Speedweek. "Honda, náš motorový partner, odvedl úžasnou práci. Ještě nikdy jsme v zimě na testovací stolici nezvládli tolik bezproblémových kilometrů, jako se to povedlo tento rok. Tato pohonná jednotka nám umožní bojovat s nejlepšími jak po stránce výkonu, tak spolehlivosti. Všechna data z počítačů i z aerodynamického tunelu jsou lepší, než byla loni, a věříme, že z trati nám přijdou stejně dobré výsledky. To by znamenalo, že budeme bojovat o mistrovský titul."
Dávno pryč jsou časy, kdy měl McLaren problém motor Honda první den testů alespoň nastartovat, dostat vůz úspěšně na trať a po jednom celém kole i zpět do garáže. Verstappen dnes ještě před polední pauzou odjel 91 kol. Při každé pozitivní zprávě z tábora Hondy někdo běží k McLarenu, aby se tam zeptal, jestli nelitují dobrovolného rozchodu. Ros Brawn, šéf sportovních záležitostí F1, se týmu zastal předem.
"Lidé si myslí, že McLaren udělal velkou chybu, když se rozešel s Hondou. Já si ale myslím, že oni ten rozchod potřebovali. Teprve když se zbavili Hondy, začalo jim být jasné, že potřebují dát do pořádku tým. Nejsem si jist, zda by se k tomuto odhodlali, kdyby do vozu nedali jiný motor, který jim umožnil srovnání s konkurencí," řekl.
Ale zpět k Red Bullu. Helmut Marko prozradil, že Mateschitz poslední rok před zavedením rozpočtového stropu týmu navýšil rozpočet.
"Kdyby se nezaváděl rozpočtový strop, rozpočet by byl jiný. Ale jelikož rozpočtový strop bude, tak potřebujeme co nejvíce věcí stihnout teď," vysvětlil šéf motorsportu Red Bullu. "V podstatě jsme nyní rozděleni na tři týmy. Jeden pracuje na současném voze, druhý na tom pro rok 2021 a třetí na osmnáctipalcových pneumatikách."
K posledním Markovým slovům vysvětlíme, že týmy letos připravují i tzv. přechodné vozy, se kterými budou již letos testovat osmnáctipalcové pneumatiky Pirelli, vyvíjené pro příští sezonu.
Max Verstappen, Red Bull a Honda budou na konci roku spokojeni jedině s mistrovským titulem