Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen a Pérez musí použít třetí motor

Verstappen a Pérez musí použít třetí motor

Starší motory jim soupeři zničili.

Max Verstappen a Sergio Pérez včera v Belgii použili třetí pohonnou jednotku (PJ) Hondy. To znamená, že už zašli na hranici toho, co povolují pravidla. Pokud budou potřebovat další, tým bojující o Pohár konstruktérů začne dostávat penalizace a spolu s ním jeho aspirant na mistrovský titul, Max Verstappen. Pérezova druhá PJ byla zničena v Maďarsku a Honda ji už nadobro vyřadila. Verstappenova PJ poškozena již ve Velké Británii se do závodů také nevrátí. Honda pouze uvažuje, že by ji Verstappenovi montovala do vozu vždy pouze na pátek, čímž by se ušetřily kilometry jeho nejnovější PJ. Avšak i v tomto případě by došlo k porušení pravidel.

"Ohledně Maxovy PU bylo rozhodnuto, že už nebude moci být použita v závodě," oznámil Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy. "Chekova je kompletně zničena. U Maxovy si ještě nejsme jistí. Pokud bychom nahradili některé její části, možná by ještě byla použitelná, přestože kvůli bezpečnosti ji už nemůžeme pustit do závodu. Avšak podle pravidel nesmíme měnit díly zapečetěny Mezinárodní automobilovou federací. A naneštěstí, potřebovali bychom vyměnit zapečetěné díly."

Tanabe dále opatrně vybranými slovy naznačil, že by bylo ze strany F1 vhodné udělovat výjimky z povoleného počtu jednotlivých dílů pohonné jednotky na jezdce a sezonu v případě poškození havárií. Verstappen to řekl přímo.

"Nemyslím si, že je správné, aby do mě někdo naboural, poškodil mi vůz a já měl kvůli tomu problém s dodržením pravidla o povoleném počtu motorů za rok. Pokud mi poškození způsobí někdo jiný, měl bych mít nárok na nové díly, které ta PJ potřebuje vyměnit," řekl druhý muž aktuálního pořadí šampionátu.

Red Bull musí situace rozčilovat o to víc, že ​​o oba motory přišel po kolizích, které byly podle rozhodnutí stevardů způsobeny jezdci Mercedesu, konkurenty v obou šampionátech. Oba viníci byli sice za kolize potrestáni, ale ani jeden nedostal tak přísný trest, jaký je za použití celé čtvrté pohonné jednotky.

Když má Honda konečně spolehlivé motory, přichází o ně kvůli haváriím. Foto: Red Bull

Ve skutečnosti mají téměř všichni jezdci v Belgii nové, v pořadí třetí pohonné jednotky. Výjimkou jsou pouze jezdci týmů Haas a Alfa Romeo, tedy zákazníků Ferrari. Rozdíl je ale v tom, že většina týmů udělala taktickou volbu. Na rovinkách okruhů Spa-Francorchamps a Monzy a možná i v Zandvoortu bude dobré nasadit čerstvé, neopotřebené motory. Později se k nim ale budou potřebovat vrátit. Už v Maďarsku měli třetí pohonnou jednotku kromě Verstappena pouze Sebastian Vettel, Esteban Ocon, Carlos Sainz a George Russell.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull