Honda má od Belgie lepší pohonnou jednotku
Na nových bateriích pracovala roky.
Honda prozradila, že od Velké ceny Belgie mají jezdci Red Bullu k dispozici nové, vylepšené úložiště energie. Pravidla dovolují výrobcům změnit specifikaci každé z hlavních částí pohonné jednotky pouze jednou za rok, ale japonská automobilka sezonu začala s loňskými bateriemi. Až v létě byly totiž vyrobeny nové, na jejichž vývoji se pracovalo roky. Boj o mistrovský titul nejspíš Japonce přiměl pokračovat v investicích přesto, že o pár měsíců se jméno Honda z F1 vytratí.
"Tohle nové úložiště bylo vyvinuto projektem, který trval několik let. Za cíl měl zkombinovat vylepšení efektivity s výraznou redukcí hmotnosti," řekl šéf vývoje pohonné jednotky, Jasuaki Asaka. "V poslední sezoně v tomto sportu tak Honda dokázala přinést nové úložiště energie osazeno lehčími články, které mají i nižší elektrický odpor, vyšší efektivitu a extrémní sílu.
Chceme dosáhnout nejvyšší cíl, což znamená porazit Mercedes a vyhrát šampionát dříve, než na konci roku 2021 z F1 odejdeme. Potřebovali jsme zlepšení a rozhodli jsme, že nasazení nového úložiště energie, původně naplánováno na rok 2022, realizujeme v roce 2021."
Mezitím se blíží Velká cena Ruska a Max Verstappen po kvalifikaci ztratí tři pozice na startu, jako trest za zavinění kolize v Itálii. Podle Helmuta Marka je možné, že Red Bull se k tomuto trestu rozhodne přidat další a Verstappenovi dá nový motor, případně celou pohonnou jednotku. Při kolizi ve Velké Británii totiž přišel o jednu téměř novou, dříve nebo později bude tedy potřebovat nasadit motor nad pravidly povolený počet a v Rusku z první řady již beztak neodstartuje.
Honda dělá vše proto, aby tentokrát z F1 neodešla bez titulu. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, RTL, úvodní foto: Red Bull