Na pódium přesně podle návodu
VC Kanady – analýza Pirelli
Sebastian Vettel sice projel první cílem, Lewis Hamilton se však stal vítězem VC Kanady. Způsobila to pětivteřinová penalizace jezdce Ferrari. Z pohledu Pirelli je však podstatné, že první čtyři jezdci v cíli použili nejvýhodnější předpokládanou strategii. Ke stupni vítězů tedy dojeli podle návodu…
Odborníci Pirelli si byli jistí, že nejrychlejší bude start na střední směsi a mezi 35. až 40. kolem přezutí na tvrdou. Vzhledem k vysoké teplotě asfaltu přes 50 °C se však zastávky uspíšily. Byla to jedna z nejteplejších VC Kanady v historii. Postupně přezouvali Vettel (26. kolo), Hamilton (28.), Bottas (30.) a Leclerc (33.).
Souboj vedoucí dvojice Vettel – Hamilton byl velmi vyrovnaný. Za celý závod rozestup nepřekročil pět vteřin. To byla také výše penalizace, kterou sportovní komisaři ocenili nebezpečný návrat Vettela z trávy na asfalt.
Alternativní strategii zvolili Verstappen a Stroll. Začínali na tvrdé a přezouvali na střední směs. Oběma se to vyplatilo: Verstappen postoupil z 9. na 5. místo, Stroll z 18. na 9. místo.
I přes teplé počasí většina jezdců měnila kola jen jednou. Výjimkou byl například Bottas, ale to jen kvůli tomu, že v závěru přezul na měkkou sadu, aby získal prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě.
Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Leclerc výkonem 1:14,356. Na střední byl nejrychlejší Verstappen (1:14,767) a na měkké Bottas (1:13,078). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Sainz (65 kol), na střední Giovinazzi (35) a na měkké Hülkenberg (16).
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.