Naděje pro Ferrari žila jen chvíli
VC Francie – 3. trénink
Pokud by kvalifikaci nevyhrál jeden ze stříbrných šípů, šlo by takřka o senzaci. Převaha Mercedesu je na Paul Ricardu opravdu drtivá. Ferrari sice nejprve vykřesalo jiskřičku naděje, ta ale rychle pohasla.
Počasí zůstalo prakticky stejné jako včera. Lehce zataženo, vzduch zahřátý na 26 a asfalt na 47 stupňů.
Mezi prvními se na trati objevil Grosjean, který toho v pátek mnoho nenajezdil. Pospíšili si také Norris a Sainz. Úvodní čas 1:32,74 nicméně patřil Kvjatovi. Současně šéf Red Bullu Christian Horner prozradil, že Honda svůj nový motor zatím nenechává běžet na plné otáčky.
Kvjata v čele vystřídal s 1:32,41 Hülkenberg, favorité však i po čtvrthodině tréninku stále nevyjeli z boxů.
Dočkali jsme se až po dvaceti minutách. Vstupní měření sil na měkkých pneumatikách vyznělo nejlépe pro Bottase (1:31,38), ovšem Leclerc zaostal jen o osm setin a porazil i Hamiltona (+0,31). Čtvrtý Vettel ztrácel 36 setin.
Ferrari stále není schopno dostat se k Mercedesu na dostřel
Piloti Ferrari se dokonce krátkodobě dostali na první a třetí místo, ale v polovině vymezené doby svítilo na monitorech pořadí Bottas (1:30,85). Hamilton (+0,25), Leclerc (+0,26), Vettel (+0,68), Verstappen (+1,08) a Hülkenberg (+1,56). Ricciardo vypadl z první desítky, naopak se do ní prosadily oba mclareny a také Albon. Russell se dovlekl v nouzovém režimu k mechanikům, kteří se okamžitě začali vrtat v pohonné jednotce jeho williamsu.
Pozorovatelé si všimli, že u Scuderie z vozů odmontovali nové podlahy, které včera zkoušeli. Patrně nenaplnily do nich vkládaná očekávání. Inovované přední křídlo zatím zůstalo na místě.
Prakticky kompletní pole přezulo na svěží měkké gumy a nastoupilo ke generálce na kvalifikaci. Výraznější posun zaznamenal Ricciardo, který se zařadil na šesté místo.
Vettelovi těsně před výjezdem upravovali cosi na bezpečnostních pásech. U Mercedesu takové starosti neměli. Bottas se do toho opřel a hranice 1:30 se otřásla v základech. K jejímu pokoření chybělo jen 159 tisícin. Hamilton nejprve nabral téměř sekundové zpoždění, ale při druhém pokusu se dostal ke svému kolegovi na čtyři setiny.
Nico Hülkenberg na rozdíl od svého týmového kolegy používá starší specifikaci motoru Renault
Ferrari opět dostávala na frak. Sice ne tolik, jak se někteří obávali, ale pořád to bylo u Leclerka i Vettela téměř půl sekundy. „Mercedes totálně dominuje,“ prohlásil na stanici Sky Sports Paul di Resta.
Znovu na sebe upozornil Norris. Nejlepší ze „zbytku světa“ doslova dýchal na záda red bullům. Dalším překvapením byly momentální devátá a desátá příčka pro alfy romeo. Závěrečný nápor Renaultu vynesl do desítky alespoň Ricciarda.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:30,159 | 18 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,200 | + 0.041 | 15 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,605 | + 0.446 | 15 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:30,633 | + 0.474 | 13 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:31,538 | + 1.379 | 11 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:31,599 | + 1.440 | 14 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:31,654 | + 1.495 | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:31,802 | + 1.643 | 12 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:31,887 | + 1.728 | 14 |
10. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,943 | + 1.784 | 16 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:32,023 | + 1.864 | 15 |
12. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,171 | + 2.012 | 15 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:32,178 | + 2.019 | 16 |
14. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:32,385 | + 2.226 | 15 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,400 | + 2.241 | 13 |
16. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:32,491 | + 2.332 | 15 |
17. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:32,540 | + 2.381 | 22 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:32,678 | + 2.519 | 14 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:33,902 | + 3.743 | 21 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:39,987 | + 9.828 | 4 |