Asfalt se znovu rozpálí na víc než padesát stupňů
VC Francie – prognóza Pirelli pro závod
Ve velkém horku vyhrál Lewis Hamilton kvalifikaci i v Le Castelletu a získal již 86. pole position. Posunul hranici nejlepšího času a proti loňsku byl o 1,7 vteřiny rychlejší!
Stejně jako sedm dalších jezdců z první desítky zajel ve druhé části kvalifikace nejlepší čas na střední směsi. Prvních osm jezdců na startovním roštu bude tedy mírně zvýhodněno větší životností pneumatik použitých na startu, na měkkých pojedou jen Giovinazzi a Gasly. Taktiku se střední směsí na startu asi zvolí i většina jezdců z druhé poloviny pole.
Podle Pirelli by měla být v závodě na 53 kol znovu nejrychlejší strategie jedné zastávky. Po startu na střední směsi by se mělo zastavovat někdy kolem 22. až 27. kola. Také jezdci, startující na měkké směsi, by měli zastavit jen jednou, ale už ve 14. až 16. kole. Dvě výměny kol by byly mnohem pomalejší a patrně by byly načasované na 5. až 8. kolo a potom na 22. až 27. kolo.
Klíčem k dodržení této taktiky bude zacházení s pneumatikami a zmírnění jejich opotřebení. Očekávají se totiž opět vysoké teploty vzduchu a zejména asfaltu. V kvalifikaci se vyšplhala až na 53 °C. Během prvních dvou dnů trať neustále zrychlovala a stejný trend se dá očekávat i v závodě.
V závěru závodu pravděpodobně znovu dojde k letošní novince: zastavení pro nové pneumatiky kvůli pokusu o dosažení nejrychlejšího kola v závodě a tím získání prémiového bodu.
Nejdelší úsek zatím ujeli na tvrdé směsi Norris, Pérez a Stroll (18 kol), na střední Bottas (22) a na měkké Grosjean (24). Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího času Norris (1:32,468), na střední byl nejrychlejší Bottas (1:29,437) a na měkké Hamilton (1:28,319).
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.