Verstappen si poprvé stěžoval na Hondu
Konec líbánek?
Už během víkendu F1 ve Francii jsme od Maxe Verstappena slyšeli cosi o rychlosti na rovinkách, ale až po skončení závodu, v němž se nedostal na stupně vítězů, se odhodlal otevřeně ukázat prstem na důvod. Poprvé poukázal na výkon motoru Honda.
Jeho tým Red Bull přitom teprve loni ukončil studenou válku s bývalým dodavatelem motorů, francouzskou automobilkou Renault. Nové motory Honda si od začátku roku všichni v týmu pochvalovali. Ujišťovali veřejnost, že výkon je minimálně na úrovni Renaultu, ale spíše vyšší. Verstappen dokonce ani nereptal, když se ukázalo, že ho v průběhu sezony určitě čekají penalizace za použití motorů nad počet dovolený pravidly. Dnes závidí jezdcům s motory Renault jejich nový špičkový režim a vidí i velkou ztrátu na Mercedes a Ferrari.
"Je evidentní, že na soupeře v top vozech jsme ztráceli kvůli nízké maximální rychlosti na rovinkách," nechal se slyšet nizozemský jezdec, jenž ve Francii dostal nejnovější verzi motoru japonské automobilky.
"Dokonce i mclareny za mnou byly na rovinkách silné. Rozhodně potřebujeme větší pokrok na straně motoru. Mohli jste vidět, že Renault má nyní celkem silný kvalifikační režim, nebo jak říkají tomu, co použili v prvním kole závodu. Pak se samozřejmě museli stáhnout a už pro mě nebyli hrozbou, ale z pohledu rychlosti na jedno kolo rozhodně zaostáváme," dodal.
Verstappen nevidí velkou šanci vyhrát v nejbližších měsících některý ze závodů, protože na rovinkách hodně ztrácí a v zatáčkách nezískává nic nebo téměř nic. Śasi RB15 totiž není o nic lepší než konkurence.