Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zítra se má jednat o pneumatikách

Zítra se má jednat o pneumatikách

Návrat k loňským pirelkám je ale nepravděpodobný

Navzdory několikrát oficiálně proklamovanému odmítavému stanovisku Pirelli se v padoku VC Rakouska rozšířila zpráva, že návrat loňských pneumatik znovu přichází na pořad dne. Má se ho totiž týkat zítřejší schůzka.

Nejde o nějakou partyzánštinu, ale svolal ji technický delegát FIA Nikolas Tombazis. Dle vlastních slov si chce udělat obrázek o názorech jednotlivých týmů. Pro případnou změnu, která by připadala v úvahu až po letní přestávce, je potřeba souhlasu alespoň sedmi z nich.

Největším kritikem letošní specifikace pneumatik, která se vyznačuje tenčím běhounem, je Ferrari. Poukazuje na to, že je šitá na míru Mercedesu. Ten se loni potýkal s přehříváním obutí, zatímco nyní mají jeho konkurenti přesně opačné starosti.

Zda se potřebnou většinu podaří dát dohromady, je ovšem sporné. Kromě Mercedesu, který si pochopitelně nemá nač stěžovat, se totiž k tomuto kroku staví skepticky i Renault, Haas a Alfa Romeo.

Mario Isola je zásadně proti návratu loňských pneumatik

Dokonce ani Sebastian Vettel si není stoprocentně jistý: „Nevím. Zda to je ku prospěchu věci, zjistíme pouze, pokud to vyzkoušíme. Nikdo loňské gumy netestoval na aktuálních vozech.

Stejné obavy vyjadřuje i šéf sportovního programu Pirelli Mario Isola. „Nejspíše to nebude fungovat,“ varuje. „Když se vrátíme zpět k tlustšímu běhounu, začnou se na něm s určitostí objevovat puchýře.