Rockenfellerovi nizozemské okruhy svědčí
Assen – 2. závod
Po dvou letech se Rockenfeller konečně dočkal dalšího vítězství v DTM. Shodou okolností opět na nizozemské půdě – v roce 2017 to bylo v Zandvoortu, nyní v Assenu.
Hrdinou nedělního odpoledne se však stal Wittmann. Kvůli technickým potížím v kvalifikaci začínal na samotném chvostu pole, přesto se propracoval na druhé místo.
Na rozdíl od včerejška se tentokrát jelo na suchu. Většina účastníků se rozhodla uskutečnit povinnou zastávku co nejpozději. Výjimku představoval Duval, který odbočil do boxové uličky už v sedmém kole. Krutě se mu to však nevyplatilo, protože stejnou proceduru musel opakovat ještě jednou o 16 kol později.
Z pole position vyjížděl Rast. Vedení si v pohodě udržel a postupně si vypracoval až šestisekundový náskok. Také po výměnách pneumatik dál kroužil v čele a vypadalo to, že si jede pro jasné prvenství. Potom se však jeho časy na kolo začaly prudce zhoršovat a ze zdi mu signalizovali, aby si přijel pro čerstvé obutí. To samo o sobě bylo mimo plán, ale navíc ani samotná zastávka neproběhla hladce.
René Rast se už cítil vítězem, jenže nakonec musel ještě jednou do boxů
Rast se vrátil na trať až jako čtrnáctý. Zvládl ještě stíhačku na pátou příčku, přesto se netajil obrovským zklamáním: „Bylo to hrozně frustrující. Jel jsem na špici, myslel si, že mám všechno pod kontrolou, nešel už do toho naplno a šetřil gumy. A najednou došlo k obrovské degradaci pneumatik a oproti kvalifikaci jsem byl na kolo o deset sekund pomalejší. Je třeba přijít na to, proč k tomu došlo.“
Mezitím se usilovně probíjel vpřed Wittmann. V prvním kole se už dostal na dvanáctou pozici a dál předjížděl jednoho soupeře za druhým. Zastavil relativně brzy, již ve 13. kole, a zařadil se posléze hned za Rasta. Také jemu ve finiši odešly pneumatiky, naštěstí ne tak dramaticky.
Nastupujícího Rockenfellera ovšem za těchto okolností odrazit nemohl. Ten se okamžitě vydal stíhat Rasta, jenže k jejich souboji už nedošlo. Wittmann se snažil na totálně opotřebovaných pneumatikách přežít a dařilo se mu to s překvapujícím úspěchem. Dokonce dokázal udržet za zády Müllera. „Vůbec jsme nečekali, že se dostaneme tak dopředu. Ve skvělém tempu jsem postoupil na sedmou příčku a pak jsme se rozhodli pro undercut – a najednou jsem byl virtuálně druhý! Neskutečné,“ vylíčil svoje zážitky.
Nejlepší tři z nedělního závodu - zleva Wittmann, Rockenfeller a Müller
„Včera to nestálo za nic, ale o to to bylo dnes krásnější. Vyšla mně už kvalifikace, to byl základní kámen. Pak se jednalo hlavně o to, udržet gumy při životě. Dostal jsem se s nimi na úplný limit, v závěru už s nimi zápolil, bohudík měli ostatní větší ztrátu,“ svěřil se přešťastný vítěz.
Mimořádně spokojeni byli u Audi, protože měli pět svých aut mezi nejlepší šesticí. V první desítce se objevily i dva aston martiny.
Celkové pořadí po 10 závodech z osmnácti: 1. Rast 158, 2. Müller 136, 3. Wittmann 118, 4. Eng 111, 5. Rockenfeller 94, 6. Spengler 77, 7. Frijns 65, 8. Duval 64, 9. Green 51, 10. Eriksson 43, 11. Aberdein 35, 12. Glock 33, 13. Van der Linde 26, 14. Juncadella 17, 15. Di Resta 15, 16. Fittipaldi 14, 17. Dennis 10, 18. Von Habsburg 3.
pořadí | jezdec | vůz | počet kol | čas | ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mike Rockenfeller | Audi RS 5 DTM | 37 | 56:44.559 | - |
2. | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 37 | 56:49.077 | +4.518 |
3. | Nico Müller | Audi RS 5 DTM | 37 | 56:50.957 | +6.398 |
4. | Jonathan Aberdein | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:01.559 | +17.000 |
5. | René Rast | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:03.907 | +19.348 |
6. | Robin Frijns | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:06.185 | +21.626 |
7. | Daniel Juncadella | Aston Martin Vantage DTM | 37 | 57:06.526 | +21.967 |
8. | Paul Di Resta | Aston Martin Vantage DTM | 37 | 57:07.113 | +22.554 |
9. | Jamie Green | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:10.505 | +25.946 |
10. | Pietro Fittipaldi | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:20.655 | +36.096 |
11. | Loic Duval | Audi RS 5 DTM | 37 | 57:21.051 | +36.492 |
12. | Ferdinand von Habsburg | Aston Martin Vantage DTM | 37 | 57:26.003 | +41.444 |
13. | Philipp Eng | BMW M4 DTM | 37 | 57:32.555 | +47.996 |
14. | Timo Glock | BMW M4 DTM | 37 | 57:42.014 | +57.455 |
15. | Sheldon van der Linde | BMW M4 DTM | 37 | 57:43.079 | +58.520 |
16. | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | 29 | 44:58.139 | -8 kola |
Bruno Spengler | BMW M4 DTM | 19 | 29:50.853 | -18 kol | |
Jake Dennis | Aston Martin Vantage DTM | 19 | 30:05.209 | -18 kol |