Týmy obcházejí pravidlo o personálním limitu
Desítky lidí jsou při závodech nasazeny v jejich základnách
Šéf týmu Nissan e.Dams Jean-Paul Driot je patrně zastáncem teorie, že nejlepší obranou je útok. Jeho stáj musela akceptovat rozhodnutí FIA o zákazu dvojitých motorů, vedené podle oficiálního zdůvodnění snahou o omezení nákladů. Driot ovšem briskně poukázal na sféru, kde se peníze utrácejí ve velkém.
Jde o transfer dat během víkendu z okruhu na základnu příslušné ekipy. V ní sedí početní spolupracovníci, kteří se věnují jejich analýze.
Podle Driota jsou jich desítky a mohou znamenat „smrt šampionátu“. „Přísahám na život svých dvou synů, že my v průběhu ePrix nikoho v továrně nemáme. Rozumím však problémům ostatních výrobců. Mají spoustu personálu a potřebují ho nějak zaměstnat,“ je přesvědčen.
Jean-Paul Driot poukázal na obcházení pravidel
Driotovi nelze upřít velkou porci pravdy. Někteří soutěžící totiž skutečně objevili díru v pravidlech. Ta omezují počet zúčastněných osob v místě konání na dvacet na tým, jenže na pracovníky stovky kilometrů daleko se tento limit nevztahuje. Nejspíše proto, že při zrodu předpisu ještě něco takového nebylo obvyklé.
FIA se to nyní pokouší napravit. Ředitel seriálu Fréderic Bertrand tvrdí: „Nejraději bychom přenos dat zakázali, protože pak by se vše odehrávalo přímo na trati. Chceme ale nalézt nejlepší řešení pro sérii. Jean-Paul sám dobře ví, co je prospěšné a co nebezpečné.“
Vypadá to tedy, že půjde o určitý kompromis, kdy jisté údaje nebudou moci být přenášeny, což bude kontrolováno.