Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Cassidy zvolil nejlepší taktiku a vede šampionát

Cassidy zvolil nejlepší taktiku a vede šampionát

e-Prix Díriji – 2. závod

Po dvou třetích místech vítězství a posun do čela šampionátu. Druhý závod formule v Díriji patřil Cassidymu. Novozélanďan projel cílem před Frijnsem a Rowlandem. Páteční vítěz Dennis skončil po penalizaci až dvanáctý a žádné body tak nezaznamenal.

Už kvalifikace ukázala, že druhý víkendový závod v Saúdské Arábii se nejspíše ponese v jiném duchu než ten první. Ziskem pole position totiž překvapil Rowland. Spolu s pilotem Nissanu se propracoval do první řady i Frijns. Zbytek nejlepší desítky utvořili Cassidy, Vandoorne, Daruvala, Hughes, Fenestraz, Vergne, Sette Camara a Wehrlein.

Vítěz pátečního klání Dennis věděl, že ho v sobotu čeká o poznání náročnější práce. Jeho počínání v kvalifikaci totiž zhatily červené vlajky, které byly vyvěšeny po nehodě Buemiho. Brit se tak na startu postavil až na 14. pozici. Před ním stáli kromě nejlepší desítky i Günther, Bird a Evans. Za úřadujícím šampionem odstartovali Ticktum, Müller, De Vries, Mortara, Nato, Di Grassi a Da Costa.

Na roštu stálo o jedno auto méně. Buemiho monopost totiž při kvalifikační havárii utrpěl příliš velká poškození a šampion ze sezony 2015/2016 tak nemohl nastoupit. Původně se Švýcar kvalifikoval jako jedenáctý.

Rowlandovi se úvodní metry nepodařily. Přehnal se přes něj totiž Frijns a navíc se musel bránit i Cassidymu. Druhé místo už si ale před pilotem Jaguaru pohlídal.

Robin Frijns se hned po startu ujal vedení. Foto: Envision



Mnohem hůře začínal závod pro Ticktuma. U pilota stáje ERT došlo v postartovní skrumáži k poškození předního křídla a musel tak k mechanikům. Bylo jasné, že bez výjezdu zpomalovacího vozu může na dobrý výsledek zapomenout.

Ani pro Wehrleina nezačal závod tak, jak by se mu líbilo. Pilot Porsche se totiž propadl z desáté pozice až na jedenáctou a nacházel se tak mimo body. Jelikož Cassidy kroužil po dráze jako třetí, měl nakročeno k tomu, aby Wehrleina v čele šampionátu vystřídal. Dennis zůstával čtrnáctý a naháněl Evanse.

Čtvrté kolo přineslo první aktivace útočných módů. Po výkonnostní výhodě sáhl mimo jiné Rowland, který spadl na třetí pozici za Cassidyho. Aktivovali také Vandoorne, Hughes, Di Grassi a Da Costa.

Kolo po Rowlandovi si dojel pro výkonnostní výhodu také Frijns. Nizozemec sice pustil do čela Cassidyho, před pilotem Nissanu se ale těsně udržel. Britovi už navíc lepší výkonnostní režim dobíhal do konce. Frijns měl naopak k dispozici stále více než minutu a naskýtala se mu tak šance vytvořit si před svým pronásledovatelem náskok.

Nakonec tomu ale bylo trochu jinak. Rowland totiž absolvoval svůj druhý přechod do útočného módu ihned po skončení toho prvního. Najednou tak měl před sebou šest minut s 50 kilowatty navíc. Navíc se zvládl udržet na třetí pozici, ačkoli měl co dělat s Vandoornem.

Rowlandovi se ovšem jeho strategie nevyplácela. Když si totiž dojeli pro šestiminutový pobyt ve výkonnostní výhodě Cassidy s Frijnsem, oba se před pilotem Nissanu udrželi. Zatímco Frijns se nacházel v útočném módu podruhé a naposledy, v případě Cassidyho šlo o první aktivaci.


V 11. kole Rowlandovi vypršel i druhý útočný mód. Vedoucí dvojice se v něm ještě stále nacházela a Britovi výrazně poodjela. I Cassidy už měl před Frijnsem solidní náskok. Stále ale musel zajet ještě jednou pro útočný mód.

Ve 14. kole započal Cassidy své poslední dvě minuty s výkonnostní výhodou. I po návratu na trať se dokázal udržet před Frijnsem. Zdálo se, že jeho odlišná strategie slaví úspěch a otevírala se před ním cesta k vítězství.

Wehrlein se vrátil do elitní desítky. Patřilo mu právě desáté místo. Jeho závod měl ale daleko k ideálu. Mimo jiné se dostal i do kontaktu se Settem Camarou. U Dennise od začátku závodu nedocházelo k velkým změnám. Brit byl po předjetí Setteho Camary pouze třináctý.

V pátek si Pascal Wehrlein celkové vedení ještě udržel, po sobotě už ho ztratil. Foto: Porsche



V 18. kole závod završil svou první polovinu. Cassidy sice stále vedl, Frijns mu ale dýchal na záda. Brzy se navíc situace zamotala ještě více. K vedoucí dvojici se přiblížil i Rowland a daleko nebyl ani čtvrtý Hughes.

Wehrlein chytal druhý dech. Pilot Porsche se posouval nahoru a 14 kol před koncem už mu patřila sedmá pozice. Jelikož ale Cassidy vedl, nestačilo jeho dosavadní počínání k tomu, aby si udržel celkové vedení.

Třináct kol před koncem přišlo první odstoupení. Bird si mimo záběry kamer poškodil zavěšení a v boxech svůj monopost odstavil. Wehrlein aktivoval útočný mód a na okamžik ztratil sedmou pozici ve prospěch Vergneho. Francouzovi ale brzy předjetí oplatil.

Daruvala devět kol před koncem vycestoval do únikové zóny a odstoupil. Zdálo se, že na jeho voze došlo k potížím s brzdami. Byly vyvěšeny žluté vlajky.

Na čele se sice pořadí neměnilo, to ale neznamenalo, že by bylo rozhodnuto. Stále vedl Cassidy, kterého těsně následovali Frijns, Rowland a Hughes

Dennis se konečně probojoval na body. Čtyři kola před koncem patřilo jezdci stáje Andretti desáté místo.

Páteční vítěz Jake Dennis nezískal v sobotu ani bod. Foto: Andretti



Na špici se začínala utvářet početná skupina. Ta začínala vedoucím Cassidym a končila až sedmým Wehrleinem. Své účinkování zabalil i Ticktum, který zamířil k mechanikům.

Cassidy si už první místo pohlídal a dojel si pro první letošní vítězství, které ho v kombinace se třetími místy z úvodních dvou závodů vyneslo do čela průběžného pořadí. Druhý skončil Frijns a třetí Rowland. Bodovali také Hughes, Vandoorne, Fenestraz, Wehrlein, Vergne, Güther a Evans.

Dennis sice dojel do cíle jako desátý, dostal ale pětisekundovou penalizaci za předjetí Evanse pod žlutými vlajkami. Po tomto trestu se propadl na 12. pozici a jelikož se neumístil v nejlepší desítce, ztratil i nárok na bod za nejrychlejší kolo. Ten po něm zdědil vítěz Cassidy.

Penalizaci pěti sekund za předjíždění pod žlutými vlajkami obdrželi i Nato a Sette Camara. Ti byli klasifikováni na šestnáctém, respektive osmnáctém místě.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Nick Cassidy Jaguar Jaguar 43:51:868 36 25+1
2. Robin Frijns Envision Jaguar +1,192 36 18
3. Oliver Rowland Nissan Nissan +1,875 36 15+3
4. Jake Hughes McLaren Nissan +2,931 36 12
5. Stoffel Vandoorne DS Penske DS +3,397 36 10
6. Sacha Fenestraz Nissan Nissan +4,598 36 8
7. Pascal Wehrlein Porsche Porsche +4,816 36 6
8. Jean-Éric Vergne DS Penske DS +5,195 36 4
9. Maximilian Günther Maserati Maserati +5,709 36 2
10. Mitch Evans Jaguar Jaguar +6,866 36 1
11. Edoardo Mortara Mahindra Mahindra +10,116 36 0
12. Jake Dennis Andretti Porsche +11,240 36 0
13. Nico Müller ABT Cupra Mahindra +14,462 36 0
14. António Félix da Costa Porsche Porsche +17,960 36 0
15. Nyck de Vries Mahindra Mahindra +19,295 36 0
16. Norman Nato Andretti Porsche +25,235 36 0
17. Lucas di Grassi ABT Cupra Mahindra +25,639 36 0
18. Sergio Sette Camara ERT ERT +26,564 36 0
DNF Dan Ticktum ERT ERT DNF 32 0
DNF Jehan Daruvala Maserati Maserati DNF 25 0
DNF Sam Bird McLaren Nissan DNF 22 0
DNS Sébastien Buemi Envision Jaguar DNS 0 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Cassidy 57, 2. Wehrlein 38, 3. Vergne 33, 4. Dennis 28, 5. Evans 21, 6. Günther 20, 7. Frijns 19, 8. Buemi 18, 9. Rowland 18, 10. Hughes 18, 11. Vandoorne 14, 12. Bird 12, 13. Nato 9, 14. Fenestraz 8, 15. Sette Camara 2, 16. Mortara 0, 17. Müller 0, 18. Da Costa 0, 19. De Vries 0, 20. Daruvala 0, 21. Di Grassi 0, 22. Ticktum 0.

Průběžné pořadí týmů: 1. Jaguar 78, 2. DS Penske 47, 3. Porsche 38, 4. Andretti 37, 5. Envision 37, 6. McLaren 30, 7. Nissan 26, 8. Maserati 20, 9. ERT 2, 10. Mahindra 0, 11. ABT Cupra 0.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Jaguar