První Pole position sezóny pro Ekströma
Kvalifikace DTM v Hockenheimu.
Trať v Hockenheimu hostí první letošní závod DTM a dnešní kvalifikace byla příslibem, že se fanoušci v následující sezóně nudit nebudou. Populární kvalifikační formát, který bývá dáván za vzor kvalifikacím ve formuli 1, nabídl tradičních 25 minut, kdy mají jezdci k dispozici 3 rychlá kola. Deset nejrychlejších dostalo pak ještě možnost vylepšit si svou startovní pozici v jediném kole.
Kvalifikace:
Časy z volných tréninků a dnešní kvalifikace opět dokazují, jak bude letos DTM vyrovnaná. Prvních 14 jezdců se vměstnalo do rozdílu jedné sekundy. Nejlepší čas kvalifikace si připsal hned ve svém prvním rychlém kole Bernd Schneider.
V souboji dvou nově příchozích ex-pilotů formule 1 byl Allan McNish s Audi úspěšnější Miky Häkkinena. Hvězdě Mercedesu překazily cestu do Super-Pole problémy s brzdami. Po patnácti minutách vystoupil Häkkinen ze svého vozu a technika mu nedovolila dokončit ani poslední možný útok na první desítku.
Skvělou práci odvedli dle slov šéfa Norberta Hauga mladí jezdci Mercedesu Bruno Spengler a Stefan Mücke. Ti se jako jediní za volanty loňských vozů dostali do Super-Pole. Zklamal naopak Heinz-Harald Frentzen, který přijel do Hockenheimu s velkými nadějemi. Předposlední místo na startu však jezdci Opelu nedává příliš šancí na úspěch v závodě.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Odstup |
1. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
1:34.648 |
|
2. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt |
1:34.817 |
+ 0.169 |
3. |
G.Paffett | DaimlerChrysler Bank Mercedes |
1:34.996 |
+ 0.348 |
4. |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
1:35.064 |
+ 0.416 |
5. |
B.Spengler | Junge Gebrauchte von Mercedes |
1:35.156 |
+ 0.508 |
6. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:35.234 |
+ 0.586 |
7. |
M.Fässler | GMAC Team OPC |
1:35.283 |
+ 0.635 |
8. |
J.Alesi | AMG-Mercedes |
1:35.288 |
+ 0.640 |
9. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:35.304 |
+ 0.656 |
10. |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
1:35.434 |
+ 0.786 |
11. |
L.Aiello | Team OPC |
1:35.435 |
+ 0.787 |
12. |
C.Abt | Audi Sport Team Joest Racing |
1:35.464 |
+ 0.816 |
13. |
F.Stippler | Audi Sport Team Joest |
1:35.467 |
+ 0.819 |
14. |
A.McNish | Audi Sport Team Abt |
1:35.625 |
+ 0.977 |
15. |
M.Häkkinen | Sport Edition AMG-Mercedes |
1:35.697 |
+ 1.049 |
16. |
A.Margaritis | Mücke Motorsport |
1:35.756 |
+ 1.108 |
17. |
M.Reuter | Team OPC |
1:35.880 |
+ 1.232 |
18. |
P.Kaffer | Audi Sport Team Joest Racing |
1:35.915 |
+ 1.267 |
19. |
H.H.Frentzen | Stern Team OPC |
1:35.967 |
+ 1.319 |
20. |
R.Capello | Audi Sport Team Joest |
1:36.020 |
+ 1.372 |
Super-Pole:
Podmínky na trati se během půlhodinové přestávky změnily a tak již nikdo z jezdců nepřekonal kvalifikační čas Bernda Schneidera. Většina z nejrychlejší desítky si dokázala udržet svou původní pozici, pouze Kristensen se Schneiderem se výrazně propadli poté, co se jim kolo v Super-Pole vůbec nepovedlo.
Především Schneider, který vyjel na trať jako poslední a měl bojovat o Pole position, nedokázal odpovědět na nejrychlejší čas Mattiase Ekströma. Několikrát ve svém kole chyboval a na startu mu patří až osmá příčka.
Obhájce titulu Ekström byl po kvalifikaci spokojen, i když se novinářům svěřil, že udělal v posledním sektoru chybu. Díky tomu se na něj dotáhl Garry Paffett, který dokázal jako jediný držet se Švédem krok. Čest Opelu zachránil čtvrtým místem Švýcar Marcel Fässler.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Odstup |
1. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:35.251 |
|
2. |
G.Paffett | DaimlerChrysler Bank Mercedes |
1:35.283 |
+ 0.032 |
3. |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
1:35.809 |
+ 0.558 |
4. |
M.Fässler | GMAC Team OPC |
1:36.075 |
+ 0.824 |
5. |
J.Alesi | AMG-Mercedes |
1:36.179 |
+ 0.928 |
6. |
B.Spengler | Junge Gebrauchte von Mercedes |
1:36.191 |
+ 0.940 |
7. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:36.222 |
+ 0.971 |
8. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
1:36.354 |
+ 1.103 |
9. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt |
1:36.489 |
+ 1.238 |
10. |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
1:36.587 |
+ 1.336 |
Všechny časy neoficiální