Nesmyslné šikany po startu už nehrozí
Městská trať v sobě skrývá mnohá úskalí
Série kolizí, které znehodnotily řadu závodů formule E v nedávno skončené sezoně, přece jen donutila odpovědné činitele jednat. Přispěl k tomu i masivní tlak ze strany jezdců a týmů.
Jako nejvíce problematické se jevily šikany, postavené v už tak úzkých ulicích v centrech měst. Pro vozy druhé generace, disponující mnohem větší dynamikou, se staly neúnosnými. Kabinetní ukázkou byla hromadná havárie těsně po startu E-prix v Bernu.
Ředitel závodů formule E Scott Elkins potvrdil, že se věci daly do pohybu. „Pracujeme na tom, aby se podobné pasti v budoucnosti už neobjevovaly. Postavit retardér jako první zatáčku skutečně není dobrý nápad,“ uvedl s narážkou na švýcarský horor.
V minulé sezoně až příliš častý obrázek
„Problémem je profil tratí. Na mnohých okruzích se od sebe liší místa startu a cíle, říkáme tomu nulté kolo. To byl případ Bernu i Paříže. Na permanentních autodromech s vybudovanými boxy je to mnohem jednodušší. Ve formuli E je zřízení boxové uličky mimořádně obtížné. Mnohdy vjezd a výjezd z ní dělí od sebe jen několik metrů. V pravidlech přitom stojí, že cílová čára se musí nacházet mezi těmito dvěma body a také první a druhou linií pro safety car.“
„Je třeba, abychom lépe spolupracovali se zástupci pořadatelů. Jen tak se vyvarujeme častého zastavování závodů červenými praporky,“ dodal druhý muž šampionátu Alberto Longo.