Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

F1 se stále více líbí syntetická paliva

F1 se stále více líbí syntetická paliva

Motor budoucnosti možná opravdu nemusí být elektrický

Trvale obnovitelné zdroje a péče o životní prostředí jsou tématem důležitým jako ještě nikdy předtím. I formule 1 chce držet krok s dobou. Pohonné jednotky jsou hybridní od roku 2014 a minimálně do roku 2023 se na jejich konfiguraci nic nezmění. Jenže F1 nejspíš nebude chtít nechat volné pole pro rostoucí, plně elektrickou formuli E. Stále reálněji tak vypadá nasazení syntetických paliv, s jakými se v běžném silničním provozu ještě nesetkáme. F1 by tak opět jednou byla průkopníkem nové technologie.

Syntetické palivo budoucnosti, jako alternativa k elektřině, by mělo být uhlíkově neutrální. Vědecké týmy po celém světě tak hledají nákladově nejefektivnější recept na palivo, při jehož výrobě by se spotřebovalo stejné množství CO2, jaké se v motoru uvolní při jeho spálení.

"Jednou z našich priorit je dostat k lidem jeden z nevyřčených příběhů F1. Příběh ohromného pokroku na poli dlouhodobé udržitelnosti," řekl ředitel formule 1 Chase Carey.

"Nasazení hybridního motoru byl ohromný skok v účinnosti využívání paliva, přičemž byl zachován výkon. A momentálně intenzivně pracujeme na dalších věcech, jako kupříkladu na syntetických palivech. Ve spolupráci s celým olejářským průmyslem se zabýváme syntetickými palivy, biopalivy i látkami na bázi vodíku. Myslím, že do konce roku budete o nás ještě hodně slyšet, udržitelnost se dostane ještě více do popředí. Je to součást našeho příběhu.

Aktuálně jsme ve fázi rozhovorů s řadou našich partnerů a ti jsou z toho nadšení. Životní prostředí je v centru pozornosti všech a otázka redukce emisí spalovacích motorů je jednou z vůbec nejdůležitějších. Vše přechází na zelené, uhlíkově neutrální technologie. Mladou generaci neoslovíme motorem V12, to si musíme uvědomit."