Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč Ferrari v Belgii jezdí se starými motory?

Proč Ferrari v Belgii jezdí se starými motory?

A proč se renaulty, Sainz a Pérez vrátili k již použitým?

Ferrari ve včerejší kvalifikaci vybojovalo první startovní řadu, a to bez nového motoru. Zdá se, že v rychlosti na rovinkách je Ferrari beztak nejlepší a jeho sportovní ředitel Laurent Mekies vysvětluje výhody plynoucí z nasazení nejnovější specifikace až na domovském okruhu v Monze.

"Na Monze je efekt nového motoru největší. Pokud někdo přidá 10 koňských sil, získá dvě desetiny sekundy," uvedl. "Je normální, že poslední novou pohonnou jednotku máte v plánu nasadit v Monze, má to svůj důvod. S přibývajícími kilometry se může výkon motoru snížit, takže na nejvíce motorovém okruhu chcete mít nový."

Týmy Haas a Alfa Romeo dostaly nové pohonné jednotky již v Belgii. Podle všeho by měly být nejnovější specifikace, ačkoli Ferrari to takto přímo neoznámilo.

Aktuální verzi pohonné jednotky určitě nebudou mít jezdci Renaultu a Carlos Sainz z McLarenu, ačkoli "verzi C" v pátek testovali a přijdou kvůli tomu o startovní místa.

Důvodem je částečně to, co už řekl Mekies. Renault i McLaren chtějí mít na Monze "čerstvé" pohonné jednotky, jenže věděly, že jejich jezdcům za to budou uděleny tresty. Na Monze, jakož i na následující trati v Singapuru, se předjíždí poměrně těžko, proto tyto týmy přijaly penalizace v Belgii, přestože motory nové specifikace využijí až v kvalifikaci na VC Itálie.

Nucený návrat ke starému motoru absolvoval Sergio Pérez z Racing Pointu, jehož nový agregát od Mercedesu v pátek explodoval. Použitím staršího motoru se v Belgii vyhne penalizaci. Ale pokud se nový motor z pátku již nebude moci dál použít, což pravděpodobně nebude, bude nucen přijmout trest v Monze. Před stejným rozhodnutím, zda použít starý nebo nový motor předchozí specifikace, nyní stojí Robert Kubica, kterému pohonná jednotka Mercedes včera explodovala na začátku kvalifikace.

Startovní rošt tedy bude vypadat dost odlišně od pořadí v kvalifikaci. Zatím byly potvrzeny tresty pro Daniela Ricciarda a Nika Hülkenberga (což na šestou startovní pozici staví Kimiho Räikkönena), Lanceho Strolla, Alexandera Albona, Carlose Sainze a Daniila Kvjata (což kupříkladu Georgea Russella katapultovalo z devatenáctého místa na patnácté).