Renault chtěl užší spolupráci s McLarenem
Ten raději zůstane nezávislý s Mercedesem
Jen včera jsme Cyrila Abiteboula citovali, že pro Renault je nejlepší vyrábět si motory, i všechno ostatní, jen sám pro sebe, jak tomu bylo v mistrovských sezonách 2005 a 2006. Dnes tu máme jiný rozhovor, v němž zase Abiteboul tvrdí, že McLaren odešel, protože byl nucen do užší spolupráce zahrnující kromě motorů i další části vozu. Pokud vás právě napadlo, že Renault si chtěl z McLarenu udělat B-tým, tak toto Abiteboul následně popírá. Vyznat se v tom musíte sami.
"Myslím, že McLaren šel za prostým a jednoduchým vztahem dodavatel-odběratel," tvrdí šéf Renaultu. "Nám to vysvětlili tak, že chtějí dodavatele. Mercedes je velmi dobrým dodavatelem a nabízí řešení na klíč, přičemž motor bude na úrovni a ve specifikaci Mercedesu, a McLaren se soustředí výhradně na vlastní šasi. To celkem dává smysl.
My jsme jim navrhovali partnerství, ve kterém by se sdílelo mnoho dílů, integrace a instalace motoru do šasi a další věci. Když se na nás podíváte, tak s McLarenem jsme teď rychlostně na jedné úrovni, prakticky žádný rozdíl, jenže mezi námi a špičkovými týmy je rozdíl přibližně 1,8 sekundy, když porovnáme kvalifikační časy.
Dali jsme jim návrh, že bychom na překlenutí této propasti mohli pracovat společně, mohli bychom vytvořit nové synergie ve vybavení, instalaci a výrobních zařízeních. Když se podíváte na současné směrování F1, standardní díly, open-source, díly s předepsaným designem, všude je spousta příležitostí spojit síly. Na trati bychom byli soupeři, zatímco za oponou bychom spolupracovali na dohnání největších týmů. Mluvím přitom o strategickém partnerství, což neznamená, že by se z nich stal juniorský tým nebo béčko Renaultu."