V dešti nikdo nechtěl riskovat
VC Brazílie – 1. trénink
Úvod víkendu poznamenala krajní nepřízeň počasí. Vstupní trénink tak někteří, včetně Hamiltona a Verstappena, víceméně vypustili a hodnota Albonova prvenství je pramalá.
V Interlagosu lilo, předpověď nicméně slibovala, že déšť postupně ustane. Vzduch měl pouhých 17 stupňů, mokrý asfalt o čtyři více.
Williams opět poskytl příležitost Latifimu, jemuž přepustil místo v kokpitu Kubica. Na velitelském můstku Mercedesu chyběl Toto Wolff, který dal přednost práci v centrále Mercedesu.
Za stávajících podmínek se pochopitelně nikomu na dráhu nechtělo. Po chvíli se odvážila obě ferrari. Zatímco Leclerc po jednom kole zabočil zpět do boxů, Vettel srdnatě kroužil dále. Společnost mu chvíli dělaly alfy Räikkönena a Giovinazziho. Potom se nad okruhem zase rozhostil klid.
Narušili ho dva další průzkumníci Gasly a Grosjean. V jejich stopách se pak postupně vydali ostatní účastníci odbýt si instalační kolo. Netýkalo se to ovšem Hamiltona a Verstappena.
Sainz byl první, komu zapsali čas, a to 1:23,68 s dalším posunem na 1:22,14. Provoz byl i nadále mizivý, s výjimkou španělského pilota neměl po půlhodině nikdo ujeta více než dvě kola.
Hamilton úvodní trénink v podstatě vypustil
Do čela se posunul s 1:21,25 Leclerc, jenž průkopnicky přešel na přechodné gumy. Zbylé tři výkony v podání Sainze (+0,890), Kvjata (+1,418) a Norrise (+1,520) byly dosaženy na obutí do mokra. Až dosud to rozhodně žádná strhující podívaná nebyla. Alespoň však konečně vyjeli Hamilton a Verstappen.
Leclerc, disponující zbrusu novým motorem, výrazně přitlačil a dostal se na 1:17,28. V nepočetné konkurenci se tak jevil poločasovým králem. Za něj se s téměř dvousekundovou ztrátou zařadil Hülkenberg, záhy překonaný Vettelem (+0,45). Na přechodnou směs přezouvalo stále více závodníků, protože srážky přece jen ztrácely na intenzitě.
Vettel vystřídal na špici svého parťáka (1:17,04), avšak Hamilton, Bottas, Verstappen a Albon ani po hodině neměli změřený jediný čas. Finovi to už asi bylo trapné, a tak se prezentoval s 1:16,69 (na přechodných pneumatikách).
Čtvrt hodiny před koncem se sjízdnost natolik zlepšila, že ředitelství VC dokonce povolilo užití DRS. Možná i to inspirovalo Albona. Zaknihoval 1:16,14 a přivedl k životu naději na přece jen akčnější finiš. Napovídalo tomu i to, že nejlepší sáhli po slickách.
Ještě dříve, než ale na nich mohli cokoliv předvést, byl trénink zastaven. Viníkem byl Albon, který havaroval v poslední zatáčce a paradoxně si tak „posichroval“ svoje vítězství. K restartu už totiž nedošlo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:16,142 | 9 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:16,693 | + 0.551 | 10 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,041 | + 0.899 | 13 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,285 | + 1.143 | 13 |
5. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:17,786 | + 1.644 | 16 |
6. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:17,899 | + 1.757 | 8 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:17,985 | + 1.843 | 9 |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:18,100 | + 1.958 | 17 |
9. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:18,274 | + 2.132 | 16 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:18,559 | + 2.417 | 15 |
11. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:18,779 | + 2.637 | 18 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,247 | + 3.105 | 10 |
13. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:19,414 | + 3.272 | 6 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,532 | + 3.390 | 12 |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,600 | + 3.458 | 18 |
16. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:20,010 | + 3.868 | 16 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 3 | ||
18. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1 | ||
19. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 3 | ||
20. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 3 |