Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V dešti nikdo nechtěl riskovat

V dešti nikdo nechtěl riskovat

VC Brazílie – 1. trénink

Úvod víkendu poznamenala krajní nepřízeň počasí. Vstupní trénink tak někteří, včetně Hamiltona a Verstappena, víceméně vypustili a hodnota Albonova prvenství je pramalá.

V Interlagosu lilo, předpověď nicméně slibovala, že déšť postupně ustane. Vzduch měl pouhých 17 stupňů, mokrý asfalt o čtyři více.

Williams opět poskytl příležitost Latifimu, jemuž přepustil místo v kokpitu Kubica. Na velitelském můstku Mercedesu chyběl Toto Wolff, který dal přednost práci v centrále Mercedesu.

Za stávajících podmínek se pochopitelně nikomu na dráhu nechtělo. Po chvíli se odvážila obě ferrari. Zatímco Leclerc po jednom kole zabočil zpět do boxů, Vettel srdnatě kroužil dále. Společnost mu chvíli dělaly alfy Räikkönena a Giovinazziho. Potom se nad okruhem zase rozhostil klid.

Narušili ho dva další průzkumníci Gasly a Grosjean. V jejich stopách se pak postupně vydali ostatní účastníci odbýt si instalační kolo. Netýkalo se to ovšem Hamiltona a Verstappena.

Sainz byl první, komu zapsali čas, a to 1:23,68 s dalším posunem na 1:22,14. Provoz byl i nadále mizivý, s výjimkou španělského pilota neměl po půlhodině nikdo ujeta více než dvě kola.

Hamilton úvodní trénink v podstatě vypustil

Do čela se posunul s 1:21,25 Leclerc, jenž průkopnicky přešel na přechodné gumy. Zbylé tři výkony v podání Sainze (+0,890), Kvjata (+1,418) a Norrise (+1,520) byly dosaženy na obutí do mokra. Až dosud to rozhodně žádná strhující podívaná nebyla. Alespoň však konečně vyjeli Hamilton a Verstappen.

Leclerc, disponující zbrusu novým motorem, výrazně přitlačil a dostal se na 1:17,28. V nepočetné konkurenci se tak jevil poločasovým králem. Za něj se s téměř dvousekundovou ztrátou zařadil Hülkenberg, záhy překonaný Vettelem (+0,45). Na přechodnou směs přezouvalo stále více závodníků, protože srážky přece jen ztrácely na intenzitě.

Vettel vystřídal na špici svého parťáka (1:17,04), avšak Hamilton, Bottas, Verstappen a Albon ani po hodině neměli změřený jediný čas. Finovi to už asi bylo trapné, a tak se prezentoval s 1:16,69 (na přechodných pneumatikách).

Čtvrt hodiny před koncem se sjízdnost natolik zlepšila, že ředitelství VC dokonce povolilo užití DRS. Možná i to inspirovalo Albona. Zaknihoval 1:16,14 a přivedl k životu naději na přece jen akčnější finiš. Napovídalo tomu i to, že nejlepší sáhli po slickách.

Ještě dříve, než ale na nich mohli cokoliv předvést, byl trénink zastaven. Viníkem byl Albon, který havaroval v poslední zatáčce a paradoxně si tak „posichroval“ svoje vítězství. K restartu už totiž nedošlo.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Alexander Albon Red Bull Honda 1:16,142   9
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:16,693 + 0.551 10
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,041 + 0.899 13
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17,285 + 1.143 13
5. Carlos Sainz McLaren Renault 1:17,786 + 1.644 16
6. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:17,899 + 1.757 8
7. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:17,985 + 1.843 9
8. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:18,100 + 1.958 17
9. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:18,274 + 2.132 16
10. Lando Norris McLaren Renault 1:18,559 + 2.417 15
11. George Russell Williams Mercedes 1:18,779 + 2.637 18
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,247 + 3.105 10
13. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:19,414 + 3.272 6
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:19,532 + 3.390 12
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:19,600 + 3.458 18
16. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:20,010 + 3.868 16
17. Romain Grosjean Haas Ferrari     3
18. Sergio Pérez Racing Point Mercedes     1
19. Max Verstappen Red Bull Honda     3
20. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes     3