Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Formule 1 v USA získává na popularitě

Formule 1 v USA získává na popularitě

Jezdci nemohou vyjít na ulici bez povšimnutí

Toto je již čtvrtý rok F1 pod vedením mediální společnosti Liberty Media a zdá se, že Američané dělají něco správně. Sledovanost F1 na jejich domácím trhu, v největší ekonomice světa, opět meziročně výrazně vzrostla.

Dobrý signál vyslali už tribuny Okruhu Amerik během nedávné velké ceny, na kterou se jen v neděli přišlo podívat 120 tisíc fanoušků. A to přesto, že ve stejný víkend do Texasu zavítal i prestižní seriál NASCAR. Ředitel okruhu Bobby Epstein zvýšení zájmu připsal i dokumentu Drive to Survive, který se letos objevil na Netflixu a nechal diváky nahlédnout do zákulisí velkých cen.

Přímé přenosy v USA od konce minulého roku převzala od NBC stanice ESPN. Mezi lety 2017 a 2018 stoupla sledovanost o velmi pěkných 20 % a letos byly téměř všechny závody ještě sledovanější. Samotnou VC USA pak vidělo 861 tisíc Američanů, což představuje oproti minulému roku 9% nárůst.

Rozdíl nejvíce pocítil Robert Kubica, který před návratem naposledy ve F1 jezdil, když se ještě v USA závodilo uvnitř oválu v Indianapolisu a lidé piloty F1 ani nepoznávali na ulicích.

"Překvapilo mě, že lidé tady jsou tak natěšení a poznávají nás," řekl Polák. "Poznala mě spousta lidí, mnozí mě zastavili na ulici a chtěli se se mnou vyfotit. Překvapilo mě to. Nebyl bych řekl, že F1 je ve Spojených státech tak populární. Je to velká země s vlastní kulturou automobilových závodů, ale evidentně je zde mnoho fanoušků motorsportu jako takového."