Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bird přelstil německé týmy

Bird přelstil německé týmy

E-prix Rijádu – 1. závod

Německé značky opanovaly první tři stání na roštu úvodního podniku nového ročníku šampionátu formule E v saúdskoarabské metropoli Rijádu. Ani to jim však nestačilo. Rybník jim nakonec vypálil díky Birdovi Virgin.

Nejlepší výchozí pozici do závodu měl vítěz superpole Sims. Za něj se postavilo duo debutujícího Mercedesu Vandoorne a De Vries.

Sims také kontroloval průběh klání až do nějaké pětadvacáté minuty, jenže Vandoorneovi a De Vriesovi nebyl schopen ujet. Jeho bmw zjevně chyběla potřebná rychlost. Přesto přestál přes úhony také úvodní sérii použití tzv. Attack módu, umožňujícího krátkodobě zvýšit výkon o 35 kW.

Druhá se mu však stala osudnou. K mohutnému náporu s touto podporou totiž zatroubil Bird. Už předtím si poradil s Mortarou a postoupil na čtvrtou pozici. Teď takto posílen se bez problémů vypořádal s De Vriesem a zavěsil se za vedoucí dvojici. Dostal by se před ni i bez boje, protože také ona musela opustit ideální stopu kvůli aktivaci Attack módu. 

Po startu si vedení udržel Alexander Sims (úplně vpravo)

Tak dlouho však Brit čekat nehodlal. Těsně předtím, než o výkonovou injekci přišel, udeřil na Vandoornea. Expilot F1 se ovšem rozhodl udělat z nouze ctnost. Šel extrémně pozdě na brzdy a tím nejen odrazil dotírajícího soka, ale dostal se i před Simse. S ním se do vzniklé mezery ochotně vecpal rovněž Bird. Sims se z této pohromy už nevzpamatoval a postupně klesal až na konečnou osmou příčku.

Začíná jít do tuhého - Bird útočí na třetího De Vriese

Bird si potom už jen počkal na chvíli, kdy mu musel kvůli Attack módu jít Belgičan sám z cesty. Toho při této příležitosti předstihl i skvěle disponovaný Lotterer ve službách nováčka Porsche. K Vandoorneově smůle těsně poté byl na trať povolán safety car, protože bylo třeba uklidit úlomky z havarovaného Abtova audi. Jeho bonus se tak víceméně bez užitku rozplynul.

Restart na špici změnu nepřinesl, ale Rowland a Frijns odsunuli De Vriese až na šesté místo.

Úplně vyhořeli úřadující mistr a vicemistr. Vergneho vyřadily problémy se zavěšením, Buemi zastavil už po několika kolech.

p. jezdec tým čas kol body
1. Sam Bird Envision Virgin Racing 46:17,371 34 26
2. Andre Lotterer TAG Heuer Porsche +1,319 34 18
3. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +1,672 34 15
4. Oliver Rowland Nissan e.dams +1,944 34 12
5. Robin Frijns Envision Virgin Racing +3,983 34 10
6. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +4,560 34 8
7. Edoardo Mortara Venturi Racing +5,122 34 6
8. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport +5,715 34 7
9. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing +6,628 34 2
10. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing +7,048 34 1
11. Pascal Wehrlein Mahindra Racing +7,460 34 0
12. Felipe Massa Venturi Racing +8,166 34 0
13. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +8,404 34 0
14. Antonio Felix da Costa DS Techeetah Formula E Team +8,853 34 0
15. Oliver Turvey NIO 333 +10,172 34 0
16. James Calado Panasonic Jaguar Racing +11,572 34 0
17. Neel Jani TAG Heuer Porsche +15,429 34 0
18. Maximilian Günther BMWi Andretti Motorsport +25,662 34 0
19. Brendon Hartley Geox Dragon +42,219 34 0
20. Qing Hua Ma NIO 333 - 1 kolo 33 0
  Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler DNF 29 0
  Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team DNF  21 0
  Sébastien Buemi Nissan e.dams DNF 3 0
  Nico Müller Geox Dragon DNS   0