Bird přelstil německé týmy
E-prix Rijádu – 1. závod
Německé značky opanovaly první tři stání na roštu úvodního podniku nového ročníku šampionátu formule E v saúdskoarabské metropoli Rijádu. Ani to jim však nestačilo. Rybník jim nakonec vypálil díky Birdovi Virgin.
Nejlepší výchozí pozici do závodu měl vítěz superpole Sims. Za něj se postavilo duo debutujícího Mercedesu Vandoorne a De Vries.
Sims také kontroloval průběh klání až do nějaké pětadvacáté minuty, jenže Vandoorneovi a De Vriesovi nebyl schopen ujet. Jeho bmw zjevně chyběla potřebná rychlost. Přesto přestál přes úhony také úvodní sérii použití tzv. Attack módu, umožňujícího krátkodobě zvýšit výkon o 35 kW.
Druhá se mu však stala osudnou. K mohutnému náporu s touto podporou totiž zatroubil Bird. Už předtím si poradil s Mortarou a postoupil na čtvrtou pozici. Teď takto posílen se bez problémů vypořádal s De Vriesem a zavěsil se za vedoucí dvojici. Dostal by se před ni i bez boje, protože také ona musela opustit ideální stopu kvůli aktivaci Attack módu.
Po startu si vedení udržel Alexander Sims (úplně vpravo)
Tak dlouho však Brit čekat nehodlal. Těsně předtím, než o výkonovou injekci přišel, udeřil na Vandoornea. Expilot F1 se ovšem rozhodl udělat z nouze ctnost. Šel extrémně pozdě na brzdy a tím nejen odrazil dotírajícího soka, ale dostal se i před Simse. S ním se do vzniklé mezery ochotně vecpal rovněž Bird. Sims se z této pohromy už nevzpamatoval a postupně klesal až na konečnou osmou příčku.
Začíná jít do tuhého - Bird útočí na třetího De Vriese
Bird si potom už jen počkal na chvíli, kdy mu musel kvůli Attack módu jít Belgičan sám z cesty. Toho při této příležitosti předstihl i skvěle disponovaný Lotterer ve službách nováčka Porsche. K Vandoorneově smůle těsně poté byl na trať povolán safety car, protože bylo třeba uklidit úlomky z havarovaného Abtova audi. Jeho bonus se tak víceméně bez užitku rozplynul.
Restart na špici změnu nepřinesl, ale Rowland a Frijns odsunuli De Vriese až na šesté místo.
Úplně vyhořeli úřadující mistr a vicemistr. Vergneho vyřadily problémy se zavěšením, Buemi zastavil už po několika kolech.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | 46:17,371 | 34 | 26 |
2. | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | +1,319 | 34 | 18 |
3. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +1,672 | 34 | 15 |
4. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +1,944 | 34 | 12 |
5. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +3,983 | 34 | 10 |
6. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +4,560 | 34 | 8 |
7. | Edoardo Mortara | Venturi Racing | +5,122 | 34 | 6 |
8. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | +5,715 | 34 | 7 |
9. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +6,628 | 34 | 2 |
10. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +7,048 | 34 | 1 |
11. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +7,460 | 34 | 0 |
12. | Felipe Massa | Venturi Racing | +8,166 | 34 | 0 |
13. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +8,404 | 34 | 0 |
14. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | +8,853 | 34 | 0 |
15. | Oliver Turvey | NIO 333 | +10,172 | 34 | 0 |
16. | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | +11,572 | 34 | 0 |
17. | Neel Jani | TAG Heuer Porsche | +15,429 | 34 | 0 |
18. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | +25,662 | 34 | 0 |
19. | Brendon Hartley | Geox Dragon | +42,219 | 34 | 0 |
20. | Qing Hua Ma | NIO 333 | - 1 kolo | 33 | 0 |
Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | DNF | 29 | 0 | |
Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | DNF | 21 | 0 | |
Sébastien Buemi | Nissan e.dams | DNF | 3 | 0 | |
Nico Müller | Geox Dragon | DNS | 0 |