Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Modrobílá dvojnásobná radost trvala jen chvíli

Modrobílá dvojnásobná radost trvala jen chvíli

E-prix Rijádu – 2. závod

Sims přece jen protrhl smůlu. Ve třetí E-prix za sebou, do které vyrážel z pole position, konečně vyhrál. Triumf týmu BMW Andretti v sobotním klání v Rijádu umocnil druhým místem Günther. Z něj byl ale dodatečně sesazen.

Sims vedl od startu až do cíle. Vytěžil maximum z toho, že jeho největší konkurenti se vzájemně vytloukli. Zpočátku druhého Buemiho postrčil Da Costa. Vyfasoval za to průjezd boxovou uličkou. Roztočený Buemi příliš spěchal s návratem, ohrozil několik za ním jedoucích aut a byl potrestán desetisekundovou penalizací. 

Alexander Sims vedl od startu až do cíle

Do kontaktu se dostali také včerejší vítěz Bird a Evans. Pilot Virginu se následně ještě připletl do cesty Wehrleinovi a skončil ve zdi. Evans dokulhal k mechanikům, ale do hry se znovu zapojil na beznadějné pozici a navíc se ani on nevyhnul trestu.

To Birdův stájový kolega Frijns havaroval bez cizího zavinění. Během navazující neutralizace se ředitelství závodu dopustilo hrubé chyby, když stáhlo safety car ještě dříve, než maršálové odstranili vrak. Nejhoršímu zabránilo bleskové vyvěšení žlutých praporků po celém okruhu. 

Takto skončil Birdův sen o zopakování včerejšího vítězství

Ze všech těchto incidentů profitoval Di Grassi, který se tak dostal až na druhé místo. Také takticky dobře zvládl aktivaci druhého Attack módu. Propadl se sice při ní za Günthera a Vandoornea, ale doufal, že díky bohaté výkonové dotaci oba rychle zdolá. Potvrdilo se to však pouze u Belgičana. Günther, ač měl poškozený vůz, se srdnatě bránil a uhájil historicky první double ve formuli E pro bavorskou automobilku.

Jenže dvě hodiny po skončení závodu byl zatížen dodatečnými 24 sekundami trestu, neboť ve zmatku, který vypukl těsně před koncem první neutralizace, předjel Di Grassiho.S body se rozloučili rovněž De Vries a Turvey. Nizozemec se dopustil stejného prohřešku. Turvey byl dokonce diskvalifikován, protože spotřeboval více energie, než kolik dovolují pravidla.

Průběžné pořadí po dvou ze 14 podniků: 1. Sims 35, 2. Vandoorne 30, 3. Bird 26, 4. Rowland 22, 5. Di Grassi 18, 6. Lotterer 18, 7. Mortara 18, 8. Frijns 10, 9. De Vries 8, 10. Abt 8, 11. Calado 6, 12. Vergne 4, 13. Da Costa 3, 14. Hartley 2, 15. D´Ambrosio 2, 16. Evans 2.

p. jezdec tým čas kol body
1. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport 46:48,327 30 28
2. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +2,817 30 18
3. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +3,581 30 15
4. Edoardo Mortara Venturi Racing +4,294 30 12
5. Oliver Rowland Nissan e.dams +5,475 30 10
DSQ. Oliver Turvey NIO 333 +16,544 30 0
6. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +16,942 30 8
7. James Calado Panasonic Jaguar Racing +17,221 30 6
8. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team +19,394 30 4
9. Brendon Hartley Geox Dragon +20,702 30 2
10. Antonio Felix da Costa DS Techeetah Formula E Team +22,634 30 3
11. Maximilian Günther BMWi Andretti Motorsport +25,383 30 0
12. Sébastien Buemi Nissan e.dams +26,291 30 0
13. Neel Jani TAG Heuer Porsche +27,493 30 0
14. Andre Lotterer TAG Heuer Porsche +29,046 30 0
15. Pascal Wehrlein Mahindra Racing +35,290 30 0
16. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +36,318 30 0
17. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing +37,105 30 0
18. Felipe Massa Venturi Racing +45,758 30 0
19. Qing Hua Ma NIO 333 +1:04,165 30 0
  Nico Müller Geox Dragon DNF   0
  Robin Frijns Envision Virgin Racing DNF   0
  Sam Bird Envision Virgin Racing DNF   0
  Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing DNS   0