Modrobílá dvojnásobná radost trvala jen chvíli
E-prix Rijádu – 2. závod
Sims přece jen protrhl smůlu. Ve třetí E-prix za sebou, do které vyrážel z pole position, konečně vyhrál. Triumf týmu BMW Andretti v sobotním klání v Rijádu umocnil druhým místem Günther. Z něj byl ale dodatečně sesazen.
Sims vedl od startu až do cíle. Vytěžil maximum z toho, že jeho největší konkurenti se vzájemně vytloukli. Zpočátku druhého Buemiho postrčil Da Costa. Vyfasoval za to průjezd boxovou uličkou. Roztočený Buemi příliš spěchal s návratem, ohrozil několik za ním jedoucích aut a byl potrestán desetisekundovou penalizací.
Alexander Sims vedl od startu až do cíle
Do kontaktu se dostali také včerejší vítěz Bird a Evans. Pilot Virginu se následně ještě připletl do cesty Wehrleinovi a skončil ve zdi. Evans dokulhal k mechanikům, ale do hry se znovu zapojil na beznadějné pozici a navíc se ani on nevyhnul trestu.
To Birdův stájový kolega Frijns havaroval bez cizího zavinění. Během navazující neutralizace se ředitelství závodu dopustilo hrubé chyby, když stáhlo safety car ještě dříve, než maršálové odstranili vrak. Nejhoršímu zabránilo bleskové vyvěšení žlutých praporků po celém okruhu.
Takto skončil Birdův sen o zopakování včerejšího vítězství
Ze všech těchto incidentů profitoval Di Grassi, který se tak dostal až na druhé místo. Také takticky dobře zvládl aktivaci druhého Attack módu. Propadl se sice při ní za Günthera a Vandoornea, ale doufal, že díky bohaté výkonové dotaci oba rychle zdolá. Potvrdilo se to však pouze u Belgičana. Günther, ač měl poškozený vůz, se srdnatě bránil a uhájil historicky první double ve formuli E pro bavorskou automobilku.
Jenže dvě hodiny po skončení závodu byl zatížen dodatečnými 24 sekundami trestu, neboť ve zmatku, který vypukl těsně před koncem první neutralizace, předjel Di Grassiho.S body se rozloučili rovněž De Vries a Turvey. Nizozemec se dopustil stejného prohřešku. Turvey byl dokonce diskvalifikován, protože spotřeboval více energie, než kolik dovolují pravidla.
Průběžné pořadí po dvou ze 14 podniků: 1. Sims 35, 2. Vandoorne 30, 3. Bird 26, 4. Rowland 22, 5. Di Grassi 18, 6. Lotterer 18, 7. Mortara 18, 8. Frijns 10, 9. De Vries 8, 10. Abt 8, 11. Calado 6, 12. Vergne 4, 13. Da Costa 3, 14. Hartley 2, 15. D´Ambrosio 2, 16. Evans 2.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | 46:48,327 | 30 | 28 |
2. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +2,817 | 30 | 18 |
3. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +3,581 | 30 | 15 |
4. | Edoardo Mortara | Venturi Racing | +4,294 | 30 | 12 |
5. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +5,475 | 30 | 10 |
DSQ. | Oliver Turvey | NIO 333 | +16,544 | 30 | 0 |
6. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +16,942 | 30 | 8 |
7. | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | +17,221 | 30 | 6 |
8. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +19,394 | 30 | 4 |
9. | Brendon Hartley | Geox Dragon | +20,702 | 30 | 2 |
10. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | +22,634 | 30 | 3 |
11. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | +25,383 | 30 | 0 |
12. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +26,291 | 30 | 0 |
13. | Neel Jani | TAG Heuer Porsche | +27,493 | 30 | 0 |
14. | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | +29,046 | 30 | 0 |
15. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +35,290 | 30 | 0 |
16. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +36,318 | 30 | 0 |
17. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +37,105 | 30 | 0 |
18. | Felipe Massa | Venturi Racing | +45,758 | 30 | 0 |
19. | Qing Hua Ma | NIO 333 | +1:04,165 | 30 | 0 |
Nico Müller | Geox Dragon | DNF | 0 | ||
Robin Frijns | Envision Virgin Racing | DNF | 0 | ||
Sam Bird | Envision Virgin Racing | DNF | 0 | ||
Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | DNS | 0 |