Nemohl jsem dělat nic jiného
Günther se obtížně smiřuje s penalizací
Jen těžko rozdýchává Maximilian Günther svoji penalizaci v sobotním závodě v Rijádu. Pilot týmu BMW Andretti přišel kvůli dodatečnému přičtení 24 sekund o premiérové pódiové umístění ve formuli E a propadl se až na jedenáctou příčku.
Když končila neutralizace, vyvolaná havárií Sama Birda, odhodlala se většina účastníků aktivovat svůj Attack modus. Safety car již odbočil do boxů a v rukou traťových maršálů se objevily zelené praporky. Günther tuto možnost nezvolil a ocitl se tak v prekérním postavení.
Max Günther na tiskové konferenci už možná tušil, že to nedopadne dobře
„Je přirozeně trpké, když je člověk potrestán tak dlouho po projetí cílem,“ povzdechl si německý závodník. „Situace během restartu byla absolutně nepřehledná a vše se odehrávalo v hektickém tempu. Stoffel Vandoorne se zjevně na poslední chvíli rozhodl použít Attack modus. Už jsem se mu nestačil vyhnout a vrazil jsem do zádi jeho vozu. U svého jsem si tím poškodil předek. Dostal jsem se prakticky vedle něj a z mého pohledu jsem neměl žádnou jinou možnost, než ho předjet.“ Ti, kteří inkriminovaný moment viděli, mu musejí dát alespoň zčásti za pravdu.
Günther proto doufal, že mu jeho počínání projde, leč mýlil se. „Bohužel to dopadlo jinak. Je třeba to respektovat,“ konstatoval smutně.
Bylo to totiž během víkendu už podruhé, co „zásahem shůry“ ostrouhal. V pátek byl potrestán za technický prohřešek. Ze Saúdské Arábie tak odjel bez jediného bodu.
Potěšit ho mohla alespoň slova šéfa BMW Motorsportu Jense Marquarta: „Max odjel dva čisté závody. Na svůj výkon může být hrdý.“