Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Třetí MGU-K a další změny

Třetí MGU-K a další změny

FIA udělala menší úpravy v pravidlech

Mezinárodní automobilová federace před sezonou 2020 odsouhlasila několik změn v pravidlech. Největší dopad bude mít přidání třetího MGU-K.

Jde o vyústění diskuse o tom, kolik pohonných jednotek má mít jezdec v roce 2020 k dispozici. Letos bylo 21 závodů a jezdcům měly stačit tři kusy MGU-H, turba a spalovacího motoru a dva baterie, řídící elektroniky a MGU-K. Reálně to však dodrželi pouze Lewis Hamilton z Mercedesu a Romain Grosjean z Haasu s pohonnou jednotkou Ferrari, ostatní dostali penalizace za nadspotřebu.

Budoucí sezona má v kalendáři 22 závodů. Pohonné jednotky byly navrženy na 21, ale v zimě proběhne další vývoj a můžeme čekat změny k lepšímu. Tak tedy přidat, nebo nepřidat jezdcům další pohonnou jednotku? Nebo jim dát tři kusy od každého komponentu? Odpovědí FIA je, že příští rok bude mít každý jezdec nárok na tři exempláře spalovacího motoru, turba, MGU-H i MGU-K a dva baterie a řídicí elektroniky.

FIA také vybrala BBS jako monopolního dodavatele osmnáctipalcových ráfků kol. Magneti Marelli bude dodávat hlavní palivová čerpadla a Bosch vysokotlaká palivová čerpadla a potrubí. Vše s účinností od roku 2021.

Také se rozhodlo, že příští rok budou velké ceny opět oficiálně ukončovány šachovnicovou vlajkou. Tou se mávalo vždy, ale oficiálně závody letos končily světelnou signalizací. Novinka byla reakcí na VC Kanady 2018, kterou pozvaná modelka Winnie Harlowová utnula o kolo dříve, než měla. Návrat k původním pravidlům je zase reakcí na VC Japonska 2019, kterou o kolo dříve ukončila světelná signalizace.


Opět byla upřesněna pravidla ohledně kontroly množství paliva před a po závodě, aby se dalo lépe zjistit, zda týmy nenašly způsob, jak oklamat senzor průtoku paliva. V tom můžeme vidět reakci na počínání Ferrari, kterému v Abú Zabí v nádrži vozu Charlese Leclerka z nějakého důvodu krátce před startem našli o pět kilogramů paliva více, než bylo oznámeno komisařům.

Jedno nové opatření se týká výhradně testů. Týmy dostaly zákaz používat zástěny nebo jinak zakrývat vozy v garážích během testování. Formule 1 si od toho slibuje alespoň malé zvýšení atraktivity testů pro televizního diváka. Přenos ze šesti dní zimních testů v předstihu oznámila britská televize Sky Sports.