Příští rok o jedno MGU-K více
Týmy se dohodly na kompromisu
Týmům se v Belgii se podařilo dohodnout kompromisní řešení situace způsobené nečekanou záchranou VC Španělska 2020.
Politici na poslední chvíli uvolnili finanční prostředky a na okruhu v Barceloně se pojede, čímž se ale počet závodů v kalendáři F1 nafoukne na rekordních dvaadvacet. Motoráři vyvíjejí pohonné jednotky na 21 závodů, takže se ozvaly hlasy, hlavně z tábora Red Bullu zásobovaného Hondou, že by bylo fér povolit beztrestné použití další pohonné jednotky. To však nepřijaly menší týmy, pro které by to bylo zbytečné zvýšení nákladů, přičemž hlavně výroba spalovacího motoru je mimořádně nákladná.
Kompromisem je přidání jednoho kusu MGU-K. V této sezoně má každý jezdec podle pravidel k dispozici tři kusy spalovacího motoru, turba a motorgenerátoru rekuperace tepelné energie z výfuku a dvě baterie, řídící elektroniku a motorgenerátor rekuperace kinetické energie z brzdového systému. Z této skupiny je k poruchám nejvíce náchylný právě MGU-K.
Příští rok tedy jezdec bude mít k dispozici tři kompletní sady motoru, turba, MGU-H a MGU-K. Vydržet jedenáct závodů s jednou baterií a kontrolní elektronikou by neměl být zas tak obtížný úkol.