Výsledky závodu DTM na Lausitzringu
Häkkinen překvapil, Paffett nezklamal.
Druhý závod DTM ukázal, jak moc se mýlil ten, kdo čekal, že deset kilo zátěže ubere Mercedesům na rychlosti. Dominance stříbrných šípů pokračovala i v závodě na moderním Lausitzringu – okruhu zasazeném do vysokorychlostního oválu nedaleko českých hranic.
Pole position dokázal přeměnit v bezkonkurenční vítězství Garry Paffett a dal tak zapomenout na smůlu z loňského roku, kdy byl ze závodu coby vítěz dodatečně diskvalifikován. Na vině byla tehdy prázdná nádrž, která zastavila jeho oslavnou jízdu okruhem po posledním kole. Jelikož pravidla požadují po dojetí alespoň 1,5 litru benzínu v nádrži, byl za vítěze prohlášen Mattias Ekström.
Letos se však podobné překvapení nekonalo a Paffett tak mohl díky bezpečnému náskoku slavit. "Byl to skvělý závod. Je parádní stát zase nahoře na stupních vítězů. Tentokrát si mohu své body ponechat a slavit vítězství," zářil Angličan po závodě.
Záda mu díky skvělému startu dlouho dobu kryl Mika Häkkinen, kterého však zpět na třetí místo poslala příhoda z první zastávky v boxech. Zařízení, které zvedá při výměně pneumatik vůz vzhůru, vypovědělo službu a Häkkinen zůstal viset ve vzduchu, když se snažil co nejrychleji vyrazit od mechaniků. Následná stíhací jízda a souboj na dálku s druhým Tomem Kristensenen už však Finovi lepší umístění nepřinesli.
Přesto však dvojnásobný mistr světa prokázal své kvality, když si připsal i nejrychlejší kolo závodu, a překvapivě rychle tak prolomil prokletí pilotů formule1 v DTM. "Prostě fantastický závod," okomentoval svůj výkon finský jezdec. "Při první zastávce v boxech jsem ztratil trochu času, ale i tak jsem přešťastný z toho, že jsem si už ve druhém závodě dojel pro stupně vítězů."
V boxech se toho tentokrát dělo více než na trati. Své si zde prožili i ostatní zkušení jezdci. Jean Alesi, poté co v Hockenheimu po boxové uličce proháněl splašeného zajíce, si tentokrát s sebou na trať odvezl celé tankovací zařízení, když je předčasným výjezdem vytrhl mechanikovi z rukou.
Problémy zdržely také zastávku Heinze-Haralda Frentzena, který skončil po nevýrazném výkonu poslední. Poslední zástupce elitních řad jezdců formule 1 Allan McNish nedokončil pro defekt.
Šampión DTM Mattias Ekström působil dnes v závodě, který označil za tvrdý a velmi namáhavý, poněkud divoce. Mimo trať poslal stejně jako na Hockenheimu Jamieho Greena. Pro Angličana to znamenalo konec závodu, pro Švéda penalizaci a k tomu i zničenou přední část vozu. Ekström však dokázal s vypětím sil udržet za zády dotírajícího Pierra Kaffera a i s předním kufrem tančícím na kapotě vozu si dojel pro body za čtvrté místo.
Smolařem závodu se tentokrát stal mladík Bruno Spengler, který kraloval rannímu Warm-upu. Díky problémům při dobržďování vyjel v posledním kole z trati a šachovnicový praporek neviděl.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Kol |
Odstup |
1. |
G.Paffett | DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes |
1:03:21.071 |
48 |
|
2. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt |
1:03:25.543 |
48 |
+ 4.472 |
3. |
M.Häkkinen | Sport Edition AMG-Mercedes |
1:03:27.146 |
48 |
+ 6.075 |
4. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:03:55.927 |
48 |
+ 34.856 |
5. |
P.Kaffer | Audi Sport Team Joest Racing |
1:03:56.355 |
48 |
+ 35.284 |
6. |
F.Stippler | Audi Sport Team Joest |
1:04:03.370 |
48 |
+ 42.299 |
7. |
J.Alesi | AMG-Mercedes |
1:04:06.790 |
48 |
+ 45.719 |
8. |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
1:04:12.683 |
48 |
+ 51.612 |
9. |
C.Abt | Audi Sport Team Joest Racing |
1:04:12.710 |
48 |
+ 51.639 |
10. |
L.Aiello | Team OPC |
1:04:15.447 |
48 |
+ 54.376 |
11. |
R.Capello | Audi Sport Team Joest |
1:04:19.501 |
48 |
+ 58.430 |
12. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:04:21.238 |
48 |
+1:00.167 |
13. |
M.Fässler | GMAC Team OPC |
1:04:31.871 |
48 |
+1:10.800 |
14. |
H.H.Frentzen | Stern Team OPC |
1:04:40.302 |
48 |
+1:19.231 |
15. |
B.Spengler | Junge Gebrauchte von Mercedes |
1:02:41.036 |
47 |
+ 1 lap |
16. |
M.Reuter | Team OPC |
1:04:09.967 |
45 |
+ 3 laps |
17. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
52:33.452 |
39 |
+ 9 laps |
18. |
A.McNish | Audi Sport Team Abt |
31:11.131 |
23 |
+ 25 laps |
19. |
A.Margaritis | Mücke Motorsport |
28:52.376 |
20 |
+ 28 laps |
20. |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
14:32.521 |
11 |
+ 37 laps |
Průběžný stav hodnocení DTM naleznete v sekci VÝSLEDKY.