Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault dal kopačky technickému řediteli

Renault dal kopačky technickému řediteli

Má nejlepší motor, potřebuje mnohem kvalitnější vůz

Tovární Renault letos zdaleka nedosáhl vytyčených cílů a ředitel týmu Cyril Abiteboul nemilosrdně stíná hlavy. S týmem se rozloučil "příliš negativní" jezdec Nico Hülkenberg. Jinak je ale personální zemětřesení zaměřeno na technickou část týmu, která dostala nového šéfa aerodynamiky, kterým bude známý Dirk de Beer, a do nejvyššího managementu míří ještě věhlasnější Pat Fry. Mělo se za to, že Fry bude pracovat někde mezi výkonným ředitelem Marcinem Budkowskim a technickým ředitelem pro šasi Nickem Chesterem. Chester však musí uvolnit místo.

Pro stáj sídlící v britském Enstone je to zásah přímo do srdce. Chester byl v týmu od roku 2002.

Do F1 se dostal přes Simtek a Arrows pouze pár let po ukončení vysokoškolského studia a jako výkonnostní a později závodní inženýr se staral o jezdce, jakými byli Damon Hill a Mika Salo. Do Enstone, kde tehdy ještě sídlil Benetton, přišel v roce 2000 a jako člen testovacího týmu spolupracoval s Alexanderem Wurzem, Giancarlem Fisichellou i Markem Webberem.

Když továrnu Benettonu poprvé koupil Renault, Chester začal stoupat po manažerském žebříčku, až se stal konstrukčním ředitelem a pravou rukou technického šéfa Jamese Allisona. S týmem byl během vítězných sezon Fernanda Alonsa v letech 2005 a 2006 a zůstal i po odprodeji stáje a jejím přejmenování na Lotus. Po Allisonově odchodu do Ferrari vzal místo technického ředitele a když tým opět převzal Renault, zůstal v Enstone technickým ředitelem šasi.

"Těch 19 let s týmem jsem si nesmírně užil. Tento tým má nezaměnitelného ducha, pracoval jsem tady s mimořádně oddanými a talentovanými lidmi. Teď se těším na novou výzvu a všem zde přeji mnoho úspěchů," rozloučil se stručně Chester.


Abiteboul neuvedl důvody Chesterova odchodu, pouze vychválil jeho nezlomnost, pracovní nasazení, technické znalosti i entuziasmus a také mu popřál hodně zdaru. V nedávném rozhovoru pro auto motor und sport ale tvrdí, že tým je aktuálně velmi spokojený se svými motory. Z toho vyplývá, že za výkony pouze na úrovni středu pole musí nést odpovědnost vůz.

"Podle našich odhadů máme aktuálně spolu s Ferrari nejsilnější motory, co se týče závodního nastavení. Následuje Honda a poslední je motor Mercedesu," prohlásil Abiteboul.

Naříknout tým mistrů světa, že má nejslabší motory, to už je odvaha. Překvapený byl i Andy Cowell, motorový ředitel Mercedesu.

"Mezi námi, Hondou a Renaultem jsou drobné rozdíly, pouze Ferrari vyčnívá. Zjistit výkon motoru někoho jiného je přitom hodně obtížný úkol, protože konkurenční vůz jednou jezdí ve vzduchovém pytli, jindy má aktivované DRS, někdy jezdec ždímá ze stroje maximum a jindy šetří pneumatiky," řekl Cowell.