Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vzpomínáte si...?

Vzpomínáte si...?

Dalších 12 zajímavostí ze sezony 2019

Po prvním tuctu přinášíme i druhou polovinu zajímavostí sezony 2019, na které jste již možná trochu pozapomněli. Vzpomínáte si, že...

- Gasly ve čtyřech kolech třikrát vyjel mimo trať v první zatáčce

Po mokré Velké ceně Německa byl Christian Horner zklamaný výkonem Pierra Gaslyho, který prý nezvládl první zatáčku okruhu třikrát v řadě. Šéf Red Bullu mírně přeháněl, Gaslymu nevyšly tři ze čtyř pokusů.

- Hamilton se chtěl vzdát

Úřadující šampion o sobě rád tvrdí, že se nikdy nevzdává, ale jak jsme slyšeli z jeho vysílačky v Německu, po havárii to chtěl zabalit. Kdyby ho tým nedokázal přemluvit, nepřipadly by mu po diskvalifikaci jezdců Alfy Romeo dva body a minulá sezona by nemohla být jednou ze dvou, v nichž Hamilton bodoval v každém závodě.

- Renault havaroval cestou na závod

Velká cena Maďarska se pro Renault zkomplikovala dříve, než tým dorazil k Budapešti. Řízení tentokrát nezvládl řidič kamionu.

- černobílá vlajka se vrátila a kamsi zmizela

Během VC Maďarska poslal ředitel závodu Michael Masi Kevinu Magnussenovi verbální upozornění, že jeho defenzivní manévry vůči Danielu Ricciardovi jsou nesportovní a hrozí mu trest. Aby o novém přístupu věděli i fanoušci, začala se napomenutí vizualizovat černobílou vlajkou. Tento ekvivalent žluté karty dostal v Belgii Pierre Gasly a v Itálii pak Charles Leclerc za tvrdou obranu vůči útočícímu Hamiltonovi. Od toho závodu jsme již černobílou vlajku neviděli a ani nevíme, co se s ní stalo.

- jezdci propásli konec kvalifikace v Monze

Současné vozy F1 mají hodně přítlaku, ale i mimořádně velký aerodynamický odpor. Právě kvůli tomu nehodlal nikdo vjet do posledního kvalifikačního kola jako první, každý se chtěl vést v aerodynamickém pytli za někým jiným. Připočtěte k tomu Sebastiana Vettela marně čekajícího na dohodnutou pomoc od Charlese Leclerka, jiné jezdce vyčkávající na Vettela. Dostanete zmatek, ve kterém téměř nikdo nestihl poslední kolo Q3. A kdo ano, beztak měl po extrémně pomalé jízdě vychladlé pneumatiky.

- Ricciarda prý diskvalifikovali kvůli tisícině vteřiny

Daniel Ricciardo byl vyškrtnut z výsledkové listiny kvalifikace na VC Singapuru, protože senzory FIA upozornily, že jeho MGU-K překročilo maximální povolený výkon. Vedení Renaultu tvrdí, že jezdec touto chybou získal tisícinu tisíciny sekundy.

- Giovinazzi vedl Velkou cenu Singapuru

V Singapuru se přetrhla více než čtyři roky dlouhá šňůra závodů, ve kterých v čele byli jedině jezdci Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Se současnými velkými, širokými vozy je na městské trati předjíždění ještě těžší než předtím, což vedoucímu Leclerkovi umožnilo zvolit po startu výletnické tempo. Díky tomu se špička výjimečně neodtrhla od pelotonu ostatních vozů a když pak zamířila do boxů, nechala na čtyři kola ve vedení Antonia Giovinazziho.

Sice se do vedení závodu dostal jako slepé kuře k zrnu, ale byl tam!

- Velká cena Japonska skončila o kolo dříve

V roce 2018 se VC Kanady skončila o kolo dříve, když modelka zamávala jezdcům šachovnicovou vlajkou příliš brzy. Nápad dát do pravidel, že závod končí světelnou signalizací, ať si celebrity mávají vlajkami, jak chtějí, se zdál být rozumný. Loni ale elektronika ukončila o kolo dříve VC Japonska. Kvůli tomu si Sergio Pérez připsal body i přesto, že během toho, co pokládal za poslední kolo, havaroval. Od tohoto roku závod opět končí šachovnicová vlajka.

- Norris dobrovolně přepustil místo Sainzovi

Zatímco někteří jezdci nechtějí týmovému kolegovi uhýbat ani na požádání týmu, Lando Norris překvapil, když bez vyzvání uvolnil cestu o něco rychlejšímu Carlosu Sainzovi. Španěl v Brazílii i díky tomu obsadil třetí místo.

- Ferrari otevřelo brány e-sportu

Oficiální e-sportovní série F1 v předchozích letech ukazovala, jak by tento sport vypadal bez Ferrari. Loni se stáj z Maranella nechala přemluvit a její závodník David Tonizza získal titul šampiona.

- pouze jeden jezdec s motorem Mercedes nedostal penalizaci

Pohonné jednotky Mercedesu byly od roku 2014 nejspolehlivější ze všech. Někteří jezdci zákaznických týmů dokonce v minulých letech ani nevyužili pravidly povolený limit. Loni ale dostali všichni penalizace za překročení povoleného počtu dílů, pouze Lewis Hamilton byl výjimkou. Z jezdců ostatních motorářů se penalizacím vyhnul pouze Romain Grosjean, jenž měl ale dost jiných technických problémů, takže pohonné jednotky Ferrari zatížil menším množstvím kilometrů.

- syn testovacího jezdce Minardi otestoval Williams

V roce 2005 Minardi pustilo v prvním tréninku na VC Maďarska za volant jednoho ze svých pomalých vozů jezdce jménem Chanoch Nissany. Izraelec byl o sedm sekund pomalejší než Robert Doornbos ve druhém voze Minardi. V roce 2019 kráčel v otcových šlépějích Roy Nissany. Syn se dostal do slabými výsledky a nedostatkem financí trápeného Williamsu a v posezonních testech v Abú Zabí byl o 3,7 sekundy pomalejší než předposlední Indonésan Sean Gelael ve voze Toro Rosso.