Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vzpomínáte si...?

Vzpomínáte si...?

Prvních dvanáct zajímavostí ze sezony 2019

V (ne zas tak moc) studeném lednu nezbývá fanouškům F1 nic jiného, ​​jen trpělivě čekat na začátek zimních testů a vedle toho rekapitulovat uplynulou sezonu. Dnes vám přinášíme dvanáct zajímavostí z první poloviny dlouhé sezony 2019, na které jste možná již pozapomněli. Vzpomínáte si, že...

- Lola se téměř vrátila do F1

Racing Point mělo být pouze dočasné jméno týmu donedávna známého jako Force India. Lawrence Stroll vyjednával s několika majiteli jmen týmů z historie F1, nedohodl se se žádným.

- Ricciardův domácí závod trval pět sekund

Daniel Ricciardo v Austrálii hned po startu vyjel na trávu vedle hlavní rovinky, tam se mu na nerovnosti odtrhlo přední křídlo a jeho závodu byl konec. Incident nepřímo připsal tomu, že se před domácím závodem až příliš snažil vyhovět všem místním médiím i požadavkům svého nového týmu Renault.

- Gasly zajel v Ázerbájdžánu podezřele dobré kolo

V tréninku před VC Ázerbájdžánu si Pierre Gasly nevšiml, že jej komisaři volají na kontrolní zvážení. Už před kvalifikací tedy věděl, že bude startovat poslední a že nemá smysl snažit se. Přesto zajel celkově nejrychlejší kolo Q1. Když komisaři jeho vůz podrobili prohlídce, zjistili překročení maximálního povoleného průtoku paliva a kolo mu škrtli.

- Mercedes v Baku převezl Ferrari

Ve druhé části téže kvalifikace havaroval Charles Leclerc a Sebastianu Vettelovi neměl kdo poskytnout aerodynamický pytel, tak potřebný v rovném posledním sektoru okruhu. Ferrari si myslelo, že ve finále kvalifikace chytře pošle Vettela na trať za mercedesy, jedinými stejně rychlými vozy. Mercedes byl ještě chytřejší a svým jezdcům dal pokyn vyjet z garáže, ale na konci boxové uličky zastavit a procvičit si startovací proceduru. Vettel nechápavě projel kolem.

- Williams měl v Ázerbájdžánu velkou smůlu

Nejprve byl vůz Georgea Russella poškozen uvolněným poklopem kanálu, pak ho kvůli neopatrnosti řidiče přepravního vozu zalila hydraulická kapalina. Pořadatel závodu Williamsu poslal velkou kytici a omluvu.

- Mazepin byl v Mercedesu nejrychlejší

Nikita Mazepin ve F2 moc nezářil, ale když získal možnost během společných testů týmů F1 usednout do vozu Mercedesu, byl o více než 1.3 sekundy rychlejší než Alexander Albon a jezdci Ferrari.

- Pérez téměř srazil maršála

V Monaku stačilo pár centimetrů a ostré přední křídlo vozu Racing Point vracejícího se z boxů by srazilo traťového maršála pobíhajícího po trati. Dotyčný si nyní už jistě bude pamatovat, že v závodě F1 se nejezdí moc pomalu, ani když je na trati Safety Car. "Téměř jsem ho zabil," upozornil Mexičan přes vysílačku.

- Ferrari si vícekrát změnilo jméno

Tým z Maranella do sezony vstoupil jako Scuderia Ferrari Mission Winnow, avšak v Evropě musel sponzor z názvu pryč. Později se tam vrátil, ale jeho loga na voze absentovala většinu roku.

Cigaretovému průmyslu se ne všude daří přesvědčit politiky, že reklama na inhalování tabákových výparů není tabákovou reklamou

- Kubica přišel o titul jezdce dne

Fanoušci F1 mohou při sledování každého závodu hlasovat o jezdci dne. V Rakousku za něj byl překvapivě, bez zřejmé příčiny, vyhlášen Robert Kubica - poté, co téměř dostal kolo od týmového kolegy. Zaúřadovaly hordy polských fanoušků? Ne, pouze chyba při sčítání hlasů.

- Gasly nechtěl uhnout Verstappenovi

V Británii si ještě Pierre Gasly myslel, že s Verstappenem může bojovat o vymezení teritorií v týmu Red Bull. Navzdory opakované žádosti svého závodního inženýra odmítal uhnout rychlejšímu týmovému kolegovi z cesty. Zpátky do reality ho vrátil až hlas Christiana Hornera.

- Mercedesu krutě nevyšla oslava výročí

Mercedes loni finanční injekcí zachránil VC Německa. Když už sponzoroval domácí závod, rozhodl se během jeho víkendu oslavit výročí 125 let v motorsportu. Vozy dostaly speciální "oloupaný" barevný design, členové týmu se vyparádili v souladu s předválečnou módou a oba jezdci v závodu havarovali. Nebýt diskvalifikace týmu Alfa Romeo, Mercedesu by se přetrhla dlouhá šňůra bodovaných výsledků. Letos Velká cena Německa nebude.

- Norris v Německu tajil výjezd mimo trať

Kluzká mokrá poslední zatáčka okruhu Hockenheimring pokazila závod nejednomu jezdci. Lando Norris v ní dostal smyk a vyjel až k bariéře ještě před startem závodu. "Samozřejmě jsem o tom nemluvil (do vysílačky). Ať na to každý přijde sám," svěřil se. Kromě jiných to na vlastní kůži zjistil i jeho týmový kolega Carlos Sainz, jenž také nehavaroval, ale přetáčivým smykem ztratil v 19. kole spoustu času a McLaren možná šanci na stupně vítězů.