Günther udeřil v posledním kole
E-prix Santiaga de Chile
Teprve v posledním kole si zajistil Günther vítězství ve třetím závodě letošní sezony formule E. Na trati v Santiagu de Chile odvážným manévrem zdolal Da Costu a dojel si pro svůj premiérový triumf v šampionátu.
Do klání z pole position vyrážel Evans a vedení si udržel do dvacáté minuty, kdy ho musel odevzdat Güntherovi. Ten startoval z první řady, ale v úvodní zatáčce na něj vyzrál krajan Wehrlein. Pilot BMW si ovšem s využitím Attack módu vzal záhy pozici zpátky a později si vyšlápl i na Evanse.
Zdálo se, že má vyhráno, jenže až z desátého stání na roštu se vehementně dral vpřed Da Costa. Vypořádal se s Novozélanďanem a mocně naháněl lídra, jehož náskok během několika kol zlikvidoval.
Po startu se Wehrlein (vlevo) protáhl na druhé místo před Günthera
Güntherovy možnosti obrany byly limitované, protože se v jeho voze silně přehřívala baterie. Tři minuty před koncem šel soupeři víceméně z cesty. Jenže toho vzápětí postihl stejný problém! Navíc si neporozuměl s boxovou zdí. „Dali mně špatné informace,“ rozčiloval se po dojezdu. „Takže jsem si myslel, že je všechno v pořádku. Najednou mně oznámili, že je třeba prudce zpomalit, protože teplota letěla vzhůru.“
Kůži lacino nicméně Portugalec prodat nemínil. Günther musel jít v posledním kole na hodně vysoký risk a svého soka vybrzdit. Vyšlo to až na druhý pokus. „Byla to pořádná bitva a během cesty za prvenstvím jsem předjel tři auta. Skvělé!“ radoval se.
Jeden z klíčových momentů - Günther právě předjel Evanse
Třetí sice projel pod šachovnicí De Vries, ale kvůli pětisekundové penalizaci za technický prohřešek spadl na pátou pozici. Na pódium místo něj vystoupil Evans.
Řada favoritů vyhořela. Bird se zapletl do šlamastyky v počáteční fázi a byl nakonec rád za desátou příčku. Vergne sice krásně postoupil až na třetí místo, jenže pak se potkal se zdí a odstoupil. Sims doplatil na kolizi s Janim, Mortaru vyřadil defekt.
Průběžné pořadí po třech závodech: 1. Vandoorne 38, 2. Sims 35, 3. Bird 28, 4. Günther 25, 5. Di Grassi 24, 6. Rowland 22, 7. Da Costa 21, 8. Evans 21, 9. Lotterer 18, 10. Mortara 18, 11. De Vries, 18, 12. Wehrlein 12, 13. Frijns 10, 14. Calado 10, 15. Abt 8, 16. Vergne 4, 17. Massa 2, 18. D´Ambrosio 2, 19. Hartley 2.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | 46:11,511 | 40 | 25 |
2. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | +2,067 | 40 | 18 |
3. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +5,119 | 40 | 19 |
4. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +7,050 | 40 | 12 |
5. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +9,883 | 40 | 10 |
6. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +11,237 | 40 | 8 |
7. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +14,437 | 40 | 6 |
8. | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | +18,255 | 40 | 4 |
9. | Felipe Massa | Venturi Racing | +20,430 | 40 | 2 |
10. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | +21,780 | 40 | 2 |
11. | Nico Müller | Geox Dragon | +23,786 | 40 | 0 |
12. | Oliver Turvey | NIO 333 | +27,778 | 40 | 0 |
13. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +43,257 | 40 | 0 |
14. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +47,198 | 40 | 0 |
15. | Qinghua Ma | NIO 333 | -1 kolo | 39 | 0 |
16. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | -1 kolo | 39 | 0 |
17. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | -4 kola | 36 | 0 |
18. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | -4 kola | 36 | 0 |
19. | Brendon Hartley | Geox Dragon | -5 kol | 35 | 0 |
Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | DNF | 0 | ||
Edoardo Mortara | Venturi Racing | DNF | 0 | ||
Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | NQ | 0 | ||
Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | DNF | 0 | ||
Neel Jani | TAG Heuer Porsche | DNF | 0 |