Formule E je jako Super Mario Kart, řekl Wolff
Chce Mercedes opravdu dva týmy ve dvou sériích?
Sezona formule E má za sebou tři závody první sezony s týmem Mercedesu. V Saúdské Arábii, kde se jely první dva závody, nechyběl Toto Wolff a teď se podělil o své, ne výhradně pozitivní, dojmy.
"Musím říct, že jsem si to užil," říká Wolff. "Saúdskou Arábii jsem předtím nikdy nenavštívil a být svědkem toho, jak se začal psát příběh Mercedesu ve formuli E, byl výjimečný zážitek. Publikum bylo skvělé a vnímal jsem, jak se země otevírá světu, což mě dost překvapilo.
Závodění je to opravdu velmi odlišné od 1ormule 1, to rozhodně. V mých očích to bylo jako Super Mario Kart, ale se živými jezdci. Je fér, dát tomu šanci."
Když někdo z jednoho světa, formule 1, formule E, IndyCar, rallye, vytrvalostního závodění, NASCAR, motorek, řekne cosi nepěkného o jiném světě, vždy je na tom něco zajímavého. Za slovy Toto Wolffa se dá ale vidět něco víc.
Wolff je nejen ředitelem a šéfem týmu Mercedes F1, ale i jeho spolumajitelem. Patří mu 30% podíl. Zároveň je sportovním ředitelem značky Mercedes, proto byl přítomen v Rijádu. Ale není spolumajitelem týmu ve formuli E. A i kdyby byl, tým formule E má řádově nižší cenu než ten ve formuli 1. Je možné, že konkurence uvnitř "rodiny" Mercedesu Wolffovi prostě nevoní. V minulosti přitom několikrát popřel, že projekt ve formuli E může nahradit účast ve F1. Ale je to pravda?
Pokud by si nový šéf Mercedesu Ola Källenius řekl, že značka již ve F1 dosáhla maximálního možného renomé a stáhl tým Mercedes pouze do elektrických závodů, přičemž ve F1 by ještě nějaký čas zůstal jako dodavatel motorů, Wolff by finančně tratil. Nebo možná ne. To závisí na tom, nakolik je pravdou, že shání investory, kteří by tým po odchodu Daimleru udrželi při finančním zdraví a jeho na místě šéfa, jak se aktuálně šeptá v kuloárech.
Dieter Zetsche vrátil tým Mercedes do F1, ale ve Stuttgartu již nešéfuje.
Pokud miliardář Lawrence Stroll skutečně odkoupí Aston Martin, tak toto jméno prý nepřenese na svůj Racing Point, ale na současný tým Mercedes, jenž také odkoupí. Racing Point by mohl zůstat juniorským týmem, čímž by Kanaďan získal téměř stejné impérium, jaké vlastní rakouský miliardář Dietrich Mateschitz. Prvního jezdce už má, svého syna Lanceho Strolla…
Připomeňme, že o Wolffovi se psalo, že má zájem stát se od roku 2021 generálním ředitelem F1. Šel by tak ve šlépějích Bernieho Ecclestonea, který byl nejprve manažerem jezdců, šéfem a majitelem týmu, až potom bossem celé F1. Proti se ale postavilo Ferrari, jež údajně své pokračování v této sérii podmínilo pravidlem, že jejím šéfem se nesmí stát nikdo, kdo byl v posledních třech letech členem týmu. A Wolff tři roky čekat nechce.