Porsche se dostalo na třetí místo
Nejkratší a nejdelší čekání na první kvalifikační triumf - týmy
Během čtvrtého podniku letošní sezony formule E v Mexico City se o jednu položku rozrostl seznam týmů, kterým se během svého účinkování v sérii podařilo alespoň jednou vyhrát kvalifikaci. Novým přírůstkem se stalo Porsche. Byl to totiž jeho jezdec André Lotterer, komu se v sobotu na okruhu bratří Rodríguezů vydařila bitva o startovní pozice nejvíce a vybojoval tak pro německou značku premiérové pole position.
Zmíněného úspěchu se týmu navíc podařilo dosáhnout teprve během čtvrtého vystoupení v seriálu. V žebříčku nejkratších čekání na zisk prvního kvalifikačního triumfu se tímto počinem stuttgartští zařadili na třetí místo.
Andrému Lottererovi se podařilo získat pro Porsche pole position již při čtvrté kvalifikaci stáje ve formuli E
Na úplném vrcholu této statistiky se nachází tým e.dams. Tomu se, tehdy ještě ve spolupráci s Renaultem, podařilo vybojovat první start z čela roštu již během svého debutu v šampionátu. Stalo se tak roku 2014 v Pekingu díky Nicolasovi Prostovi. Sluší se však podotknout, že se jednalo o premiérový podnik pro celou sérii.
Prost si poté připsal nejrychlejší čas rovněž během druhé kvalifikace inkriminované sezony v malajsijské Putrajaje. Přemožitele našel až během dalšího závodního víkendu v uruguayském Punta del Este, kdy si pro pole position dojel pilot týmu Andretti Jean-Éric Vergne. V té době čerstvý vyvrhel Toro Rosso tak zajistil americké stáji první kvalifikační úspěch při jejím třetím pokusu a právě současný partner BMW je druhým nejkratším čekatelem.
Podíváme-li se na opačný konec této tabulky, najdeme zde Mahindru. První kvalifikační vítězství si indický tým připsal až při svém 23. vystoupení. Roku 2016 v Marrákeši na něj dosáhl Felix Rosenqvist. O moc kratší ale nebylo čekání ani u stájí Jaguar a NIO, které k premiérovému zdaru potřebovaly jenom o závod méně než Mahindra. Zatímco Britové se mohli poprvé radovat s Mitchem Evansem před dvěma lety v Curychu, čínská ekipa se dočkala v Hong Kongu 2016 díky Nelsonu Piquetovi Jr. Brazilec přitom pro tým, který v té době ještě soutěžil pod názvem NEXTEV TCR, již v sezoně 2014/2015 vybojoval mistrovský titul.
V historii se ale najdou i tací, co se nedočkali vůbec. Takový případ představuje jednak Team Aguri, který v šampionátu účinkoval během úvodních dvou sezon, ale stále také ještě Mercedes. „Stříbrné šípy“ ovšem doposud stejně jako Porsche nastoupily pouze ve čtyřech kvalifikacích.
Délka čekání jednotlivých stájí na premiérové vítězství v kvalifikaci:
pořadí | tým | pokus | podnik | jezdec |
---|---|---|---|---|
1. | Nissan e.dams (tehdy Renault e.dams) | 1. | Peking 2014 | Nicolas Prost |
2. | BMW i Andretti Motorsport (tehdy Andretti Autosport) | 3. | Punta del Este 2014 | Jean-Éric Vergne |
3. | Porsche | 4. | Mexico City 2020 | André Lotterer |
4. | HWA Racelab | 5. | Hong Kong 2019 | Stoffel Vandoorne |
5. | Audi Sport Abt Schaeffler | 6. | Long Beach 2015 | Daniel Abt |
6. | Trulli | 8. | Berlín 2015 | Jarno Trulli |
7. | Venturi | 11. | Londýn 2015 | Stéphane Sarrazin |
8. | DS Techeetah (tehdy pouze Techeetah) | 13. | Hong Kong 2017 | Jean-Éric Vergne |
9. | Dragon | 14. | Punta del Este 2015 | Jérôme d'Ambrosio |
10. | Virgin (tehdy DS Virgin) | 15. | Buenos Aires 2016 | Sam Bird |
11. | NIO | 22. | Hong Kong 2016 | Nelson Piquet Jr. |
11. | Jaguar | 22. | Curych 2018 | Mitch Evans |
13. | Mahindra | 23. | Marrákeš 2016 | Felix Rosenqvist |