Jaký je rozdíl mezi Benettonem 1994 a BARem 2005?
Mosley: "Pokud BAR přišel z Marsu, pak to snad může chápat jinak."
Po diskvalifikaci BARu vyvstaly otázky, jaký je rozdíl mezi případem z roku 1994, kde v elektronice týmu Benetton byla nalezena zakázaná launch control, ale Benetton uspěl s argumentem, že ji používal jen při testech, zatímco BAR s podobným argumentem, tedy že v závodě nebyl nikdy pod 600 kg, neuspěl.
Na tuto otázku odpověděl sám Max Mosley, prezident FIA, který tvrdě požadoval vyloučení BARu z formule 1.
"V roce 1994 jsme našli ten software, ale po Sennově tragédii jsme obdrželi černé skříňky a nebyli jsme v pozici, kdybychom dokázali, že to bylo používáno," řekl Max Mosley.
"Přísahali, že to nepoužili, bylo pro nás velmi těžké k tomu nějak dokázat, takže jsme přistoupili k dalšímu kroku. Představili jsme to veřejnosti a nechali jsme ji se tázat.
Ovšem v případě BARu jsme se zeptali, zda je všechen benzín pryč a oni řekli, že ano. Pak jsme našli dalších 15 litrů paliva a když jsme je odstranili, auto bylo pod váhou. To bylo naprosto jasné. Bylo to auto neodpovídající pravidlům a z toho se nedalo uniknout, zatímco u Benettonu to byla pouze možnost, že se dopustili porušení pravidel."
Max Mosley se zastal komisařů, kteří vyhlásili oficiální výsledky s Buttonem na třetím místě s tím, že to se s rozhodováním na první úrovni někdy stává.
"Komisaři neinterpretovali pravidla správně," pokračoval dále Mosley.
"Jenomže o tom není žádný pochyb, že důkaz nelze provést analýzou dat ale pouze fyzickou inspekcí, což je to, co článek 2.6 říká. Jediný způsob, jak to udělat, je odstranit benzín a auto zvážit.
Překvapuje mě, že někdo z BARu si myslel, že to není jasné, pokud přišli z Marsu a nikdy nemluvili s někým z jiného týmu, nikdy nezaměstnali někoho z jiného týmu, pak možná."