Günther překazil Techeetahu double
E-Prix v Marrákeši
Portugalec Da Costa vyhrál E-Prix v marockém Marrákeši. Současně se ujal vedení v průběžné klasifikaci šampionátu. Mužem závodu však byl jeho týmový kolega Vergne. Z jedenáctého místa na roštu se dokázal vyšplhat až na druhé, ze kterého ho na poslední chvíli vystrnadil Günther. Všichni, kteří obhájce titulu už odepsali, se museli chytit za nos.
Da Costa vyjížděl z pole position, vedle něj stál Günther. Na opačném konci pole se nacházel lídr celkového pořadí Evans po školácké chybě v kvalifikaci. Nestihl totiž v časovém limitu najet do svého ostrého kola.
Po startu Da Costa a Günther obhájili svoje pozice, na třetí příčku se před Lotterera natlačil De Vries. Jeho radost ale netrvala dlouho. Kvůli nadlimitní rekuperaci energie byl potrestán průjezdem boxovou uličkou.
Da Costa nakonec projel cílem s obrovským náskokem. Foto Formula E
Rozestup mezi dvěma borci na špici osciloval od tří desetin po celou sekundu. Nic na tom nezměnila ani úvodní aplikace Attack módu, protože oba ho aktivovali současně.
Mezitím skvěle disponovaný Vergne zdolával jednoho soupeře za druhým. V poločase se už ocitl na třetím místě před Lottererem, ale když vyjel ze stopy, aby mohl využít Attack mód, Němec se vecpal znovu před něj. Ovšem jen na chvíli.
V 15. kole Da Costa poněkud zvolnil, čehož Günther využil k útoku. První nápor ještě pilot Techeetahu za cenu riskantního manévru odvrátil, další už ne.
Jezdci z čela pak postupně sáhli po druhém Attack módu. Da Costa přechytračil v jeho načasování Günthera a vrátil se do vedení. Svého soka mohl pozvolna pustit ze zřetele, protože ten měl najednou plná zrcátka Vergneho. Francouz moudře počkal s Attack módem, až ho vyplýtvali všichni kolem něj, a pak udeřil. Navíc se při jeho aktivaci nenechal předjet Lottererem.
Tvrdý souboj mezi D´Ambrosiem (vlevo) a Mortarou. Foto: Formula E
Günther mu i tak vzdoroval skoro celé čtyři minuty, po které měl nad ním výkonovou převahu. Ani potom ho nenechal odjet. Věděl, že Vergne je na tom hůře se spotřebou energie, a z boxů mu hlásili, že jeho protivník vede ztracenou bitvu. V závěrečném kole, přes heroickou Vergneho obranu, se to potvrdilo.
Ve stínu hlavních událostí se Evans propracoval až na šestou pozici. Naopak znovu vyšel zcela naprázdno Mercedes.
Průběžné pořadí po pěti závodech: 1. Da Costa 67, 2. Evans 56, 3. Sims 46, 4. Günther 44, 5. Di Grassi 38, 6. Vandoorne 38, 7. Mortara 32, 8. Vergne 31, 9. Rowland 30, 10. Bird 29, 11. Buemi 27, 12. Lotterer 25, 13. De Vries 18, 14. Wehrlein 14, 15. Frijns 10, 16. Calado 10, 17. Abt 8, 18. D´Ambrosio 3, 19. Massa 2, 20. Hartley 2.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | 46:52,757 | 34 | 28 |
2. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | +11,427 | 34 | 19 |
3. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +12,034 | 34 | 15 |
4. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +12,282 | 34 | 12 |
5. | Edoardo Mortara | Venturi Racing | +15,657 | 34 | 10 |
6. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +16,335 | 34 | 9 |
7. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +18,706 | 34 | 6 |
8. | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | +19,498 | 34 | 4 |
9. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +20,126 | 34 | 2 |
10. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | +20,295 | 34 | 1 |
11. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +20,557 | 34 | 0 |
12. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +22,373 | 34 | 0 |
13. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +22,785 | 34 | 0 |
14. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +25,080 | 34 | 0 |
15. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | +25,969 | 34 | 0 |
16. | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | +26,528 | 34 | 0 |
17. | Felipe Massa | Venturi Racing | +27,486 | 34 | 0 |
18. | Neel Jani | TAG Heuer Porsche | +44,476 | 34 | 0 |
19. | Brendon Hartley | Geox Dragon | +49,002 | 34 | 0 |
20. | Nico Müller | Geox Dragon | +53,075 | 34 | 0 |
21. | Oliver Turvey | NIO 333 | +59,969 | 34 | 0 |
22. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +1:13,414 | 34 | 0 |
23. | Qinghua Ma | NIO 333 | - 1 kolo | 33 | 0 |
Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | DNF | 33 | 0 |