Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams nepůjde cestou Racing Pointu

Williams nepůjde cestou Racing Pointu

McLaren se na kopírování dívá spatra

Jeden ze dvou motorových zákazníků trojcípé hvězdy minulý měsíc značně šokoval padok F1, když do testů nastoupil s "růžovým mercedesem". Letošní monopost Racing Pointu se vůbec nepodobá svému předchůdci, zato ale jako by z oka vypadl loňskému vozu Mercedesu.

Naproti tomu Williams zůstává malým, ale plně samostatným týmem s vlastním konceptem vozu, což je určitě těžší cesta. Jak dlouho ještě vydrží odolávat pokušení?

"Nikdy bych nekritizovala jiný tým za to, že si zvolil svou cestu, pokud při tom neporušuje žádná pravidla. To je přesně případ Racing Pointu," řekla zastupující šéfka Claire Williamsová v rozhovoru pro Speed ​​Week. "Každý tým se může sám rozhodnout, jakým způsobem se chce účastnit velkých cen. My jsme ale hrdý nezávislý konstruktér. Navrhujeme si svůj vlastní vůz a budeme v tom pokračovat. Pokud tento model funguje u Racing Pointu, dobře pro něj. Pro nás to ale není. Pokračujeme vlastní cestou."

Z Racing Pointu nemají radost v McLarenu, neboť se podle zimních testů odhaduje, že tyto týmy budou rivaly v boji o místo nejlepšího z tzv. druhé ligy.

"Poslední, co opravdu chcete udělat, je opičit se po soupeři, protože ve skutečnosti ho potřebujete překonat vašimi vlastními nápady," nechal se slyšet technický ředitel McLarenu James Key, jenž přišel z Toro Rosso (AlphaTauri), juniorského týmu Red Bullu. "Inženýři jsou soutěživí lidé, a když se rozhodnou pracovat pro tým F1, tak proto, že chtějí překonat své kolegy i odborníky od konkurence. To je motivuje."

Šéf týmu McLaren Andreas Seidl zase tvrdí, že konkurenceschopnost Racing Pointu ho netrápí tolik jako obavy, že Strollova ekipa může díky podobnosti vozů pomáhat továrnímu Mercedesu. Situace je o to zajímavější, že McLaren začne od příštího roku také používat pohonnou jednotku Mercedes.

Přední křídlo, zavěšení, difuzory, bočnice, podlaha - rozdíly oproti loňskému Mercedesu odborníci hledají lupou. Foto: Racing Point

Zdroj: FORMULE.cz