Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams uvažuje o změně dodavatele motorů

Williams uvažuje o změně dodavatele motorů

Možností má více než dost.

Tým Williams oznámil, že do konce roku dá fanouškům vědět, kdo bude jeho dodavatelem motorů v roce 2026 a následujících. Při poslední velké změně technických předpisů v oblasti motorů, kdy byly zavedeny současné hybridní pohonné jednotky s 1.6litrovým motorem V6 a turbem, si Williams vybral správně. Odpoutal se od Renaultu a přešel k Mercedesu, což mu dopomohlo ke dvěma třetím místům v Poháru konstruktérů. Tým z Grove to však nedokázal proměnit v trvalé posílení své konkurenceschopnosti a po dalších dvou pátých místech se vrátil na chvost výsledkových tabulek. Rok 2026 nabídne další příležitost udělat lepší rozhodnutí než ostatní nezávislé týmy a třeba se dostat i před pár továrních.

Samozřejmě jsme spokojeni s naším současným dodavatelem, který je našim partnerem už mnoho let,“ řekl nový šéf týmu, James Vowles, který do Williamsu přestoupil právě z Mercedesu. „Pokud si zprůměrujete uplynulých 15 let, tak nejlepším výrobcem byl jednoznačně Mercedes. Ale je přirozené, že se podíváme na celý trh, na všechny možnosti a uděláme si aktuální obrázek a poté uděláme i své nové rozhodnutí.

Vowles poté dostal otázku ohledně šancí týmu bez tovární podpory automobilky.

Pokud mluvíme o vítězství v šampionátu, tak obyčejně opravdu vyhrávají týmy podporované automobilkou. Je to součástí náročnosti naší cesty. Ale v současné situaci nám nic nebrání posouvat se vpřed, teď to není náš problém. V určitém bodě si tým řekne, že chce mít svůj osud pevně ve svých rukou, že nechce prostě dostat věc od dodavatele a nějak ji vměstnat do svého vozu. A ano, zákaznický tým se může relativně pozdě dozvědět o rozhodnutí dodavatele motorů, kterému bude třeba přizpůsobit aerodynamiku. Ale jak jsem řekl, nás teď bota mnohem více tlačí v jiných místech.

Zákazník má výhodu, že si může vybrat z pestré nabídky motorů. Foto: Williams

Motory Mercedesu se pro nezávislý tým zdají být nejméně rizikovou volbou, asi spolu s motory Ferrari, ale málokdo si dokáže představit Williams-Ferrari, ačkoli motor by mohl být přejmenován například podle některé ze značek Stellantisu, sesterského koncernu Ferrari. V současnosti jsou velmi lákavé motory Hondy, jenže část lidí jí už přebral Red Bull do svého zbrusu nového motorového oddělení, zatímco Honda pořád váhá, zda se chce zapojit do sezony 2026, nebo opravdu z F1 odejde. Renault již dlouho hledá zákazníka jako pomoc ke svému továrnímu týmu Alpine, jenže jeho motory si za poslední dekádu vysloužily nedobré renomé. Být zákazníkem Audi jako dalšího zcela nového výrobce asi moc nedává smysl a nejsou žádné zprávy o tom, že by Williams jednal s Porsche, které po neúspěšných jednáních s Red Bullem zůstalo na ocet.

Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Williams