Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak by mohl vypadat kalendář sezony 2020?

Jak by mohl vypadat kalendář sezony 2020?

Nizozemsko a Čínu je třeba zachránit

Vozy F1 se s velkou pravděpodobností nepostaví na start velké ceny minimálně do 31. května. I kdyby se v tomto termínu jela Velká cena Monaka, znamenalo by to šest vynechaných závodů, které by pak měly být nacpány na volná místa mezi závodními víkendy. I na ta, původně vyhrazená pro velkou letní přestávku, která ve zkrácené sezoně nebude tak potřebná.

Jak by to mohlo vypadat? Aby byl šampionát platný, musí mít podle pravidel F1 alespoň osm závodů, avšak Ross Brawn je odhodlán zachránit sedmnáct až osmnáct velkých cen.

Mezi zachráněnými bychom měli očekávat Bahrajn, Vietnam a Nizozemsko. Dobře platící pořadatelé prostě mají přednost. Velkou prohrou by bylo i zrušení prvního domácího závodu Maxe Verstappena.

Barcelona, ​​která loni sotva dala dohromady peníze na jednoroční prodloužení práva pořádat VC Španělska, naopak nemá prioritu. I sám pořadatel již zmínil možnost využít jednoletou smlouvu až v roce 2021, kdy bude mít i lepší šanci naplnit tribuny.

Začít sezonu v Monte Carlu by byla zajímavá podívaná, ale ani F1 ani Monako zatím nevědí, zda to opravdu chtějí. Otázkou je i to, zda v Ázerbájdžánu do začátku června přestane platit zákaz pořádání sportovních podniků.

Čína by se teoreticky mohla do kalendáře dostat místo Brazílie. Jihoamerický závod je sice oblíbený u diváků před televizními obrazovkami, ale platí málo a týmy a jezdci už před propuknutím pandemie neradi navštěvovali São Paulo, zmítané problémy s chudobou a kriminalitou.

Naopak Čína je mimořádně důležitá pro automobilky i sponzory týmů. Interlagos má ale platnou smlouvu, takže možná můžeme na konci roku vidět závody v Brazílii i v Číně a po týdenní přestávce hektický konec sezony v Bahrajnu a v Abú Zabí, mezi nimiž by nebyl volný víkend. Závod v Austrálii nejspíš nepůjde zachránit vzhledem na geografickou vzdálenost od jiných velkých cen, i na to, že se tam závodí na dočasném okruhu, jenž normálně funguje jenom pár dnů v roce.

# závod termín změna
1 Monako 31.05. o týden později
2 Ázerbájdžán 07.06. beze změny
3 Kanada 14.06. beze změny
volný víkend
4 Francie 28.06. beze změny
5 Rakousko 05.07. beze změny
volný víkend
6 Británie 19.07. beze změny
7 Nizozemsko 26.07. nový termín
8 Maďarsko 02.08. beze změny
volný víkend
9 Belgie 16.08. o dva týdny dříve
10 Itálie 23.08. o dva týdny dříve
volný víkend
11 Rusko 06.09. o tři týdny dříve
volný víkend
12 Singapur 20.09. beze změny
13 Vietnam 27.09. nový termín
volný víkend
14 Japonsko 11.10. beze změny
volný víkend
15 USA 25.10. beze změny
16 Mexiko 01.11. beze změny
volný víkend
17 Čína 15.11. nový termín
volný víkend
18 Bahrajn 29.11. nový termín
volný víkend
19 Abú Zabí 13.12. o týden později


Zdroj: FORMULE.cz, MotorsportWeek