Dva závody během jedné velké ceny?
Extrémní doba si žádá mimořádná řešení
Postupně vyplouvají na povrch další podrobnosti ze čtvrteční telekonference Liberty Media, FIA a týmů F1. Takové, které se neobjevily v oficiálních výstupech.
Vždy povídavý Helmut Marko některé prozradil v rozhovoru pro rakouskou televizi ORF. „Diskutovalo se mimo jiné na téma, že velké ceny budou pouze dvoudenní, odpadly by páteční tréninky. Také byla řeč o tom, že na některých okruzích se odjedou dva závody za víkend,“ uvedl. „Momentálně to vypadá tak, že odložené podniky budou přesunuty na léto a na prosinec. Tak lze dosáhnout toho, že kalendář bude mít osmnáct položek.“
O podrobnostech nechtěl Marko hovořit s tím, že by to bylo neseriózní.
Prosákly rovněž zvěsti, že proklamovaná jednota během schůzky byla spíše zbožným přáním. Potíže jako tradičně dělalo Ferrari. Mattia Binotto vehementně protestoval proti zmrazení vývoje vozů pro rok 2021 a zavedení rozpočtového stropu už od příští sezony. Podle listu Daily Mail ale narazil na tvrdý odpor zejména ze strany Christiana Hornera a Zaka Browna. Nakonec se ocitl v izolaci a musel ustoupit.
Christian Horner, Max Verstappen a Helmut Marko se právě dozvěděli, že se skutečně pojedou dva závody za víkend... Foto: Red Bull
Zajímavé také je, že šéf Mercedesu Toto Wolff se nechal zastupovat technickým ředitelem Jamesem Allisonem. Údajně byl na cestách (?!).
Závěrem trocha optimismu do žil. Uznávaný expert Martin Brundle se pro Sky vyjádřil, že očekává skvělý šampionát 2020: „Vzpomeňte si, v časech Sira Stirlinga Mosse a Fangia sestával jen ze sedmi nebo osmi dílů. Když jsem já sám závodil se Sennou a Schumacherem, bylo jich patnáct či šestnáct. A nikdo nebyl méně nadšený z výkonů těchto velikánů.“
Současně se vymezil proti alternativě velkých cen bez diváků v okamžiku, kdy hlavní nápor pandemie poleví. „Třeba v Silverstone je to nemyslitelné. To by byl naprostý bankrot. Musíme počkat, až budou moci fanoušci zase na tribuny,“ zdůraznil.
Zdroj: FORMULE.cz