FIA může zabránit podvodům v tunelech
Koronavirus pomohl malým týmům
Každá mince má dvě strany. Podle šéfa týmu AlphaTauri Franze Tosta lze na současné v mnohém jistě tragické situaci kolem pandemie koronaviru najít i něco pozitivního.
Jde samozřejmě o roční odklad platnosti nových technických pravidel. A ještě více o to, že vývoj současného vozu bude pro příští sezonu výrazně omezen. Spolu se zavedením rozpočtového stropu to velké stáje zbavilo šance pracovat na něm už nyní bez jakéhokoliv finančního omezení.
„To je nesmírně důležité, protože tím odpadnou obrovské sumy, potřebné pro práci na dvou autech zároveň,“ uvedl Tost v telefonickém rozhovoru pro Motorsport-Total. „Šasi zůstane beze změny, mechanické části a zavěšení rovněž. Upravovat půjdou jen aerodynamika, přední a zadní křídlo, karoserie, bočnice, podlaha a difuzor.“
Franz Tost je přesvědčen, že zmrazení vývoje vozů je krokem správným směrem. Foto: AlphaTauri
Často diskutovanou otázkou je, jak FIA zajistí, že někdo nebude podvádět a už teď v aerodynamickém tunelu nezačne zkoušet monopost pro rok 2022. „Federace má k dispozici videa a snímky z těchto zařízení. Model 2022 se tak liší od svého předchůdce, že by to bylo okamžitě nápadné. Je pravda, že dokumentaci zasílají týmy, takže teoreticky by mohlo dojít k pokusu předložit zfalšovanou fotku. Jenže zároveň s tím se kontrolují i naměřená data a ta by neseděla,“ vysvětlil Tost.
„Nikdo z účastníků šampionátu si navíc něco takového nedovolí, protože by do věci muselo být zasvěceno příliš mnoho lidí. Nejprve by bylo potřeba zhotovit model. Pak tu máte obsluhu tunelu. To už je minimálně deset osob. Jakou máte záruku, že někdo z nich nepromluví?“
Zdroj: FORMULE.cz