Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Mercedes už zase posílají do výslužby

Mercedes už zase posílají do výslužby

Bude z něj napřesrok Aston Martin?

Toto Wolff oznámí svůj odchod z čela týmu Mercedes ještě před odloženým začátkem této sezony. S touto zprávou přišly weby F1-Insider a Auto Bild motorsport. Současně naznačily, že koncern Daimler hodlá svoji stáj prodat.

Pravdou je, že Wolff už 16. května v rozhovoru pro rakouskou televizi ORF uvedl: „Nejde teď o to, zda mně bude prodloužena smlouva (končící tímto rokem), ale spíše o to, jaký postup zvolí celá firma. O tom nyní diskutujeme.“ Vypadá to, že ke konkrétnímu výsledku se již dospělo.

Nejvyšší představitel automobilky Ola Källenius se prý v důvěrném kroužku svěřil, že udržení programu ve F1 v dosavadním rozsahu není možné. Koronavirová krize těžce dolehla i na trojcípou hvězdu. Její akcie ztratily v březnu 2020 oproti dlouhodobému průměru téměř sedmdesát procent své hodnoty.

Podle pochopitelně nejmenovaných zdrojů má ovšem Wolff u týmu pokračovat dále, pravděpodobně ve funkci, jako předtím zastával Niki Lauda. Rovněž jeho třicetiprocentní majetkový podíl v něm zůstane zachován. Zbylých sedmdesáti procent se Daimler hodlá zbavit. Přesněji řečeno, vymění ho. 

Potáhnou Lawrence Stroll (vlevo) a Toto Wolff příští rok za jeden provaz? Foto: archiv

Není těžké uhodnout, s kým se obchod uzavře. Daimler už teď vlastní pět procent společnosti Aston Martin Lagonda, které navíc dodává motory a další komponenty. Nyní by svoji mistrovskou ekipu směnil za kontrolní balík. Muž, který na druhé straně tahá za provázky, kanadský multimiliardář Lawrence Stroll, určitě nebude proti.

Pro u dna se potácejícího tradičního výrobce sportovních vozů by to byla spása. Stroll se pak výrazně přiblíží svému snu o titulu ve F1. Pod hlavičkou Aston Martinu, pro nějž to bude marketingový trhák. Lidé v současné centrále Mercedesu v Brackley za této konstelace navíc nemusejí přijít o práci.

Zbývá otázka, co se stane s Racing Pointem, původně předurčeným k povýšení na tovární tým. Stroll si ho s největší pravděpodobností neponechá. I zde už mají pozorovatelé jasno. Vážným zájemcem o jeho koupi je ruský investor Dmitrij Mazepin, před dvěma roky jeden z uchazečů o zkrachovalou Force Indii. Tenkrát mu ji Stroll vyfoukl před nosem a oligarcha mu za to vyhrožoval soudem. Zdá se nicméně, že někdejší rozpory jsou již zapomenuty.

Zbývá dodat, že Daimler na dotaz agentury dpa veškeré výše uvedené informace důrazně popřel...

Zdroj: FORMULE.cz