Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Úvodní trénink letošního ročníku ovládl Dixon

Úvodní trénink letošního ročníku ovládl Dixon

Genesys 300 – trénink

Jediný trénink před prvním letošním závodem IndyCar Series proběhl v Dixonově režii. Novozélanďanovi na Texas Motor Speedway chybělo jen šest desetitisícin vteřiny k pokoření hranice 24 sekund. Za ním se na dalších příčkách umístily mladé pušky.

Senzace loňské sezony Američan Herta zajel druhý nejlepší čas, na Dixona ale ztrácel necelých 17 setin sekundy. Jeho velký rival z juniorské série Indy Lights Mexičan O´Ward byl jen těsně třetí. O´Ward, pro něhož je to debut v Texasu, byl nejlepším jezdcem s chevroletem.

 Roušky a štíty dorazily i do IndyCar. Foto: IndyCar

Čtvrtá příčka patřila Veachovi před stájovým kolegou Andrettim. Obhájce titulu i vítězství v Texasu Newgarden zajel sedmý čas, hned za ním následoval stájový kolega Pagenaud.

Piloti dostali bez deseti minut dvě hodiny k tomu, aby se připravili na kvalifikaci a noční závod. První půlhodina ale byla vyhrazena jezdcům, kteří v Texasu ještě nestartovali. Kromě zmíněného O´Warda to byli nováčci Palou (14. místo v tréninku), Askew (15. místo) a VeeKay (23. místo). Patřil k nim i Brit Harvey, který má sice na kontě už 19 startů v IndyCar a dokonce jedno umístění na stupních vítězů, v Texasu ale možnost nastoupit zatím neměl.

Ale ten štít na voze Tonyho Kanaana kvůli koronaviru není. V Texasu čeká závodní premiéra na aeroscreen. Foto: IndyCar

Třikrát byl trénink přerušený kvůli drobným incidentům. Nizozemec VeeKay, vlastním jménem Van Kalmthout, byl sice v úvodní půlhodině vyhrazené nováčkům nejrychlejší. Po jedenácti kolech ale ve třetí zatáčce sjel levou stranou pod bílou čáru, ztratil nad vozem kontrolu a ve 4. zatáčce narazil do zdi. Mechanikům tak pořádně přidělal práci, sám vyvázl bez zranění.

Aby to tým Eda Carpentera neměl tak jednoduché, ve 4. zatáčce ztratil kontrolu nad vozem také Carpenter a v hodinách lehce zavadil zádí o zeď. Tým musel vyměnit zadní přítlačné křídlo. Ve 2. zatáčce pak v polovině tréninku otřel vůz o zeď Hunter-Reay.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 24,0006   70
2. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 24,1689 + 0.168 52
3. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 24,1875 + 0.187 96
4. Zach Veach Andretti Autosport Honda 24,1906 + 0.190 53
5. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 24,1945 + 0.194 57
6. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 24,2437 + 0.243 51
7. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 24,3029 + 0.302 76
8. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 24,3128 + 0.312 71
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 24,3179 + 0.317 71
10. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 24,3974 + 0.396 88
11. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 24,4184 + 0.417 67
12. Will Power Team Penske Chevrolet 24,4281 + 0.427 84
13. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 24,4408 + 0.440 59
14. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda 24,4446 + 0.444 89
15. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet 24,4842 + 0.483 88
16. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 24,4853 + 0.484 50
17. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda 24,4979 + 0.497 66
18. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 24,5508 + 0.550 50
19. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 24,5521 + 0.551 61
20. Conor Daly Carlin Chevrolet 24,5561 + 0.555 70
21. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 24,6094 + 0.608 14
22. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 24,6134 + 0.612 66
23. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 25,0564 + 1.055 11
24. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 25,2599 + 1.259 92

Zdroj: FORMULE.cz