Úvodní trénink letošního ročníku ovládl Dixon
Genesys 300 – trénink
Jediný trénink před prvním letošním závodem IndyCar Series proběhl v Dixonově režii. Novozélanďanovi na Texas Motor Speedway chybělo jen šest desetitisícin vteřiny k pokoření hranice 24 sekund. Za ním se na dalších příčkách umístily mladé pušky.
Senzace loňské sezony Američan Herta zajel druhý nejlepší čas, na Dixona ale ztrácel necelých 17 setin sekundy. Jeho velký rival z juniorské série Indy Lights Mexičan O´Ward byl jen těsně třetí. O´Ward, pro něhož je to debut v Texasu, byl nejlepším jezdcem s chevroletem.
Roušky a štíty dorazily i do IndyCar. Foto: IndyCar
Čtvrtá příčka patřila Veachovi před stájovým kolegou Andrettim. Obhájce titulu i vítězství v Texasu Newgarden zajel sedmý čas, hned za ním následoval stájový kolega Pagenaud.
Piloti dostali bez deseti minut dvě hodiny k tomu, aby se připravili na kvalifikaci a noční závod. První půlhodina ale byla vyhrazena jezdcům, kteří v Texasu ještě nestartovali. Kromě zmíněného O´Warda to byli nováčci Palou (14. místo v tréninku), Askew (15. místo) a VeeKay (23. místo). Patřil k nim i Brit Harvey, který má sice na kontě už 19 startů v IndyCar a dokonce jedno umístění na stupních vítězů, v Texasu ale možnost nastoupit zatím neměl.
Ale ten štít na voze Tonyho Kanaana kvůli koronaviru není. V Texasu čeká závodní premiéra na aeroscreen. Foto: IndyCar
Třikrát byl trénink přerušený kvůli drobným incidentům. Nizozemec VeeKay, vlastním jménem Van Kalmthout, byl sice v úvodní půlhodině vyhrazené nováčkům nejrychlejší. Po jedenácti kolech ale ve třetí zatáčce sjel levou stranou pod bílou čáru, ztratil nad vozem kontrolu a ve 4. zatáčce narazil do zdi. Mechanikům tak pořádně přidělal práci, sám vyvázl bez zranění.
Aby to tým Eda Carpentera neměl tak jednoduché, ve 4. zatáčce ztratil kontrolu nad vozem také Carpenter a v hodinách lehce zavadil zádí o zeď. Tým musel vyměnit zadní přítlačné křídlo. Ve 2. zatáčce pak v polovině tréninku otřel vůz o zeď Hunter-Reay.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 24,0006 | 70 | |
2. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 24,1689 | + 0.168 | 52 |
3. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 24,1875 | + 0.187 | 96 |
4. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | 24,1906 | + 0.190 | 53 |
5. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 24,1945 | + 0.194 | 57 |
6. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 24,2437 | + 0.243 | 51 |
7. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 24,3029 | + 0.302 | 76 |
8. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 24,3128 | + 0.312 | 71 |
9. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 24,3179 | + 0.317 | 71 |
10. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 24,3974 | + 0.396 | 88 |
11. | Charlie Kimball | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 24,4184 | + 0.417 | 67 |
12. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 24,4281 | + 0.427 | 84 |
13. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 24,4408 | + 0.440 | 59 |
14. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Honda | 24,4446 | + 0.444 | 89 |
15. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 24,4842 | + 0.483 | 88 |
16. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 24,4853 | + 0.484 | 50 |
17. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | 24,4979 | + 0.497 | 66 |
18. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 24,5508 | + 0.550 | 50 |
19. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 24,5521 | + 0.551 | 61 |
20. | Conor Daly | Carlin | Chevrolet | 24,5561 | + 0.555 | 70 |
21. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 24,6094 | + 0.608 | 14 |
22. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 24,6134 | + 0.612 | 66 |
23. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 25,0564 | + 1.055 | 11 |
24. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 25,2599 | + 1.259 | 92 |
Zdroj: FORMULE.cz