Na Dakar se chystají Karel i Franta
Big Shock Racing už staví auto na rok 2022
V garážích sedlčanského Big Shock Racingu bylo živo i v době koronavirové. Už teď probíhají intenzivní přípravy na příští ročník Rallye Dakar. Ještě před ním jsou plánovány starty na Baja Poland, Baja Aragon a v Maroku.
Tým do nich vyšle osvědčenou posádku ve složení Martin Macík mladší, František Tomášek a David Švanda. Kamion Iveco, přezdívaný Karel, prochází komplexní repasí a dočká se samočinné převodovky.
„Měla by nám pomoci zrychlit hlavně v dunách, kde umožňuje plynulejší jízdu pod plným plynem. Loni jsme byli jediní v Top 5, kdo používal manuální řazení. Po zvážení všech plusů i mínusů jsme se pro automat nakonec rozhodli. Aktuálně ladíme jeho software pro náš motor,“ uvedl šéf stáje Martin Macík starší.
Tři dakarští mušketýři ze Sedlčan - zprava Martin Macík mladší, František Tomášek a David Švanda. Foto: Big Shock Racing
Pneumatiky dostanou větší prostor pod podvozkem a bude jim snížen vzorek, aby se odlehčily a eliminovalo se tak nebezpečí odseparování běhounu.
Do kondice se ovšem dostává i „pamětnický“ liaz, známý jako Franta. Současně probíhají jednání se zájemci, kteří se ním chtějí vydat na Dakar. A v neposlední řadě pokročily rovněž práce na zbrusu novém speciálu pro rok 2022.
Macík junior se také vyjádřil k prvním informacím o Rallye Dakar 2021, které její organizátoři zveřejnili v minulých dnech: „Zdá se, že první třetina povede kamením a rychlými úseky. My věříme, že v další části nás pošlou do písku. Snad nemineme nejvyšší duny, které nás letos bavily nejvíc. Podle mapy to tak trochu vypadá, ale vše je zatím předběžné. Necháme se překvapit.“
Zdroj: Big Shock Racing