Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Předstartovní procedura bude

Předstartovní procedura bude

Její absence před zahřívacím kolem by vyvolala zmatek

Navzdory starším argumentům budeme mít tuto neděli budeme mít možnost vidět startovní rošt, z nějž jezdci vyrazí do zahřívacího kola. Důvody, proč se upustilo od plánu vpustit jezdce do zahřívacího kola rovnou z boxů, jsou vesměs praktické.

"Odmítli jsme to," řekl o nápadu Beat Zehnder, týmový manažer Alfy Romeo. "Jezdci se potřebují správně seřadit a pořadí na startu neodpovídá sledu garáží. Místo toho jsme se dohodli, že na roštu bude méně lidí. Pouze 40 na jeden tým, když budou chybět více než tři minuty do startu. Pak už pouze osm lidí na jeden vůz. Také jsme se dohodli, že tuto proceduru zkrátíme ze 40 na 30 minut."

Změnil se také plán na pravidelné testování každého člověka v padoku. Původní záměr byl udělat plošné testování každých 48 hodin, nakonec ale bude stačit pětidenní interval. O tom, že každý tým bude fungovat ve vlastní sociální bublině, jsme už slyšeli. Avšak například Ferrari bude mít i bubliny uvnitř bubliny.

"Jsme povinni udržet tým v jeho vlastní bublině, ale my chceme zajít dále a lidi rozdělit do menších skupin," uvedl sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies. "Děláme to, aby měl případný pozitivní test co nejmenší dopad na tým. Pokud bude třeba rychle vyměnit motor nebo něco podobného, můžeme se rozhodnout tyto menší bubliny narušit s vědomím, že pozitivní test pak bude mít větší následky."

Vozy se před zahřívacím kolem seřadí na roštu. Foto: Ferrari

Zdroj: FORMULE.CZ