Norris rozdráždil relaxující mercedesy
VC 70. výročí MS F1 – 3. trénink
Největším překvapením závěrečné prověrky před kvalifikací je Norris. Skončil třetí za suverénním duem Mercedesu, a to navíc na rozdíl od něj jel na pomalejší směsi. Zdá se, že rozdíl mezi měkkými a středními pneumatikami není zdaleka tak markantní, jak se předpokládalo.
Nad Silverstone připluly menší mráčky a ochladilo se na čtyřiadvacet stupňů. Asfalt se zahřál na třiatřicet stupňů. Obavy panovaly z točícího se větru.
Dosavadní průběh velké ceny výrazně ovlivnilo v pátek zveřejněné kontroverzní rozhodnutí FIA ve věci protestu Renaultu proti autu Racing Pointu. V jeho důsledku létají vzduchem létají stále silnější výrazy a už pět týmů (včetně samotného Racing Pointu) deklarovalo úmysl se odvolat. Vlastní dění na trati tak bohužel poněkud ustupuje do pozadí.
Za autem se sice jiskří, ale jinak Albonův výkon nic moc. Foto: Red Bull
Nejvíce tentokrát na dráhu pospíchala obě ferrari. Za nimi vyjeli ještě Grosjean, Magnussen, Kvjat a pak dlouho nikdo další. Až po dvanácti(!) minutách naskočil první čas 1:29,23. Patřil Norrisovi a dosáhl ho na měkkých gumách. Vettel na střední variantě obutí byl o 14 setin pomalejší.
Pilot McLarenu si vzápětí s 1:28,92 upevnil vedení, teď už před Leclerkem (1:28,95). Ten rádiem potvrdil, že fouká každou chvíli z jiné strany.
Mclareny a ferrari zůstávaly nadále jedinými monoposty na okruhu, a tak se přetahovaly jen mezi sebou. Leclerc se posunul na středních gumách na 1:28,34. V čele se držel poměrně dlouho, i když provoz konečně zhoustl. Nad jeho síly byli až Stroll (1:28,20) a Gasly (1:28,04), oba ovšem na měkkých pneumatikách.
Mercedes usoudil, že je vhodný okamžik ukázat zuby. Bottas se hladce dostal na 1:27,50. Ve srovnání se včerejškem se to nicméně jevilo jako relaxační tempo. Otázkou bylo, zda se natolik změnily podmínky, nebo prostě jen Mercedes preventivně přitáhl uzdu. Ani Hamilton nikam neulétl, naopak mu na Bottase jedna setinka chyběla.
Norris rázně ukončil poklidnou polední siestu. Foto: McLaren
V případě momentálně třetího Verstappena jich bylo již devatenáct. Nizozemec nadával na pokažený první sektor, v němž ovšem mercedesy porazil o dvě desetiny… Za touto trojicí se v poločase nacházeli Gasly, Stroll, Ocon, Leclerc a Norris. Zřejmě už nikoho nezarazilo, že Vettel se ocitl na šestnácté příčce za Latifim.
Hamilton přece jen přitlačil a zaznamenal 1:27,28, maličko si polepšil také Bottas. Poněkud ospalé klání radikálně oživil Norris – 1:27,20 na středních gumách! Navíc se mezi Hamiltona a Bottase vetřel Leclerc. Vettel se dočasně dostal alespoň do desítky, o což se marně snažil Albon.
Černé šípy nemohly takovou pohanu na sobě nechat. Bottas jako první pronikl pod 1:27 (1:26,78). Ještě hlouběji stlačil maximum Hamilton, až na 1:26,62.
Jediným, kdo ho mohl ještě ohrozit, byl Verstappen. Jenže tomu bylo souzeno místo toho řešit problém se synchronizací převodových stupňů. Navíc nedobrovolně přerušil svoje rychlé kolo, když se mu do cesty v zatáčce Becketts připletl korzující Stroll. Verstappenova bezprostřední reakce musela být skoro celá „vypípaná“.
Nevedlo se ani Ricciardovi. Po včerejším nadějném třetím místě se ocitl hluboko v poli poražených. Pokus, kterým chtěl hrozící debakl zažehnat, překazil příliš silný provoz na dráze.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,621 | 15 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,784 | + 0.163 | 16 |
3. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:27,202 | + 0.581 | 20 |
4. | Nico Hülkenberg | Racing Point | Mercedes | 1:27,256 | + 0.635 | 16 |
5. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:27,263 | + 0.642 | 15 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:27,328 | + 0.707 | 18 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:27,455 | + 0.834 | 12 |
8. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:27,474 | + 0.853 | 15 |
9. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:27,496 | + 0.875 | 15 |
10. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:27,627 | + 1.006 | 22 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:27,659 | + 1.038 | 15 |
12. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:27,754 | + 1.133 | 18 |
13. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,811 | + 1.190 | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:27,815 | + 1.194 | 12 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:28,076 | + 1.455 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:28,125 | + 1.504 | 14 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:28,349 | + 1.728 | 17 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,468 | + 1.847 | 13 |
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,538 | + 1.917 | 12 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:28,763 | + 2.142 | 16 |