Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Norris rozdráždil relaxující mercedesy

Norris rozdráždil relaxující mercedesy

VC 70. výročí MS F1 – 3. trénink

Největším překvapením závěrečné prověrky před kvalifikací je Norris. Skončil třetí za suverénním duem Mercedesu, a to navíc na rozdíl od něj jel na pomalejší směsi. Zdá se, že rozdíl mezi měkkými a středními pneumatikami není zdaleka tak markantní, jak se předpokládalo.

Nad Silverstone připluly menší mráčky a ochladilo se na čtyřiadvacet stupňů. Asfalt se zahřál na třiatřicet stupňů. Obavy panovaly z točícího se větru.

Dosavadní průběh velké ceny výrazně ovlivnilo v pátek zveřejněné kontroverzní rozhodnutí FIA ve věci protestu Renaultu proti autu Racing Pointu. V jeho důsledku létají vzduchem létají stále silnější výrazy a už pět týmů (včetně samotného Racing Pointu) deklarovalo úmysl se odvolat. Vlastní dění na trati tak bohužel poněkud ustupuje do pozadí. 

Za autem se sice jiskří, ale jinak Albonův výkon nic moc. Foto: Red Bull

Nejvíce tentokrát na dráhu pospíchala obě ferrari. Za nimi vyjeli ještě Grosjean, Magnussen, Kvjat a pak dlouho nikdo další. Až po dvanácti(!) minutách naskočil první čas 1:29,23. Patřil Norrisovi a dosáhl ho na měkkých gumách. Vettel na střední variantě obutí byl o 14 setin pomalejší.

Pilot McLarenu si vzápětí s 1:28,92 upevnil vedení, teď už před Leclerkem (1:28,95). Ten rádiem potvrdil, že fouká každou chvíli z jiné strany.

Mclareny a ferrari zůstávaly nadále jedinými monoposty na okruhu, a tak se přetahovaly jen mezi sebou. Leclerc se posunul na středních gumách na 1:28,34. V čele se držel poměrně dlouho, i když provoz konečně zhoustl. Nad jeho síly byli až Stroll (1:28,20) a Gasly (1:28,04), oba ovšem na měkkých pneumatikách.

Mercedes usoudil, že je vhodný okamžik ukázat zuby. Bottas se hladce dostal na 1:27,50. Ve srovnání se včerejškem se to nicméně jevilo jako relaxační tempo. Otázkou bylo, zda se natolik změnily podmínky, nebo prostě jen Mercedes preventivně přitáhl uzdu. Ani Hamilton nikam neulétl, naopak mu na Bottase jedna setinka chyběla. 

Norris rázně ukončil poklidnou polední siestu. Foto: McLaren

V případě momentálně třetího Verstappena jich bylo již devatenáct. Nizozemec nadával na pokažený první sektor, v němž ovšem mercedesy porazil o dvě desetiny… Za touto trojicí se v poločase nacházeli Gasly, Stroll, Ocon, Leclerc a Norris. Zřejmě už nikoho nezarazilo, že Vettel se ocitl na šestnácté příčce za Latifim.

Hamilton přece jen přitlačil a zaznamenal 1:27,28, maličko si polepšil také Bottas. Poněkud ospalé klání radikálně oživil Norris – 1:27,20 na středních gumách! Navíc se mezi Hamiltona a Bottase vetřel Leclerc. Vettel se dočasně dostal alespoň do desítky, o což se marně snažil Albon.

Černé šípy nemohly takovou pohanu na sobě nechat. Bottas jako první pronikl pod 1:27 (1:26,78). Ještě hlouběji stlačil maximum Hamilton, až na 1:26,62.

Jediným, kdo ho mohl ještě ohrozit, byl Verstappen. Jenže tomu bylo souzeno místo toho řešit problém se synchronizací převodových stupňů. Navíc nedobrovolně přerušil svoje rychlé kolo, když se mu do cesty v zatáčce Becketts připletl korzující Stroll. Verstappenova bezprostřední reakce musela být skoro celá „vypípaná“.

Nevedlo se ani Ricciardovi. Po včerejším nadějném třetím místě se ocitl hluboko v poli poražených. Pokus, kterým chtěl hrozící debakl zažehnat, překazil příliš silný provoz na dráze.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:26,621   15
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:26,784 + 0.163 16
3. Lando Norris McLaren Renault 1:27,202 + 0.581 20
4. Nico Hülkenberg Racing Point Mercedes 1:27,256 + 0.635 16
5. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:27,263 + 0.642 15
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,328 + 0.707 18
7. Max Verstappen Red Bull Honda 1:27,455 + 0.834 12
8. Alexander Albon Red Bull Honda 1:27,474 + 0.853 15
9. Esteban Ocon Renault Renault 1:27,496 + 0.875 15
10. Carlos Sainz McLaren Renault 1:27,627 + 1.006 22
11. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:27,659 + 1.038 15
12. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:27,754 + 1.133 18
13. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,811 + 1.190 20
14. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:27,815 + 1.194 12
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:28,076 + 1.455 15
16. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:28,125 + 1.504 14
17. George Russell Williams Mercedes 1:28,349 + 1.728 17
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:28,468 + 1.847 13
19. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:28,538 + 1.917 12
20. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:28,763 + 2.142 16