Na měkčích pneumatikách jsou jezdci pomalejší
Pirelli – strategie pro závod
Před týdnem sehrály na stejné trati hlavní roli pneumatiky. Tentokrát je k dispozici ještě o stupeň měkčí směs, takže je téměř jisté, že se bude na jejich výměnu zastavovat nejméně dvakrát.
Pro závod na 52 kol si po minulých zkušenostech těžko někdo troufne naplánovat strategii s jedinou zastávkou. I ta by samozřejmě při optimálním načasování mohla fungovat. Jenže na okruhu v Silverstone je téměř jisté, že během závodu vyjede safety car. A ten plány podstatně mění. Tak jako před týdnem.
Nejrychlejší varianta je závislá na teplotě tratě a na míře opotřebení pneumatik se střední směsí. Odborníci od Pirelli spočítali, že ideální by byly dva úseky po 15 kolech na střední směsi a posledních 22 kol na tvrdé. Případně kratší úsek 12 kol na střední a následně dva po 20 kolech na tvrdé.
Proč se tedy Max Verstappen snažil kvalifikovat do finálové fáze kvalifikace na tvrdé směsi, aby na ní mohl zahájit závod? Patrně chce taktiku jako jediný otočit. Pak by jel pravděpodobně úvodní dva úseky po 23 kolech na tvrdé směsi a závěrečný sprint ke stupni vítězů na měkké. Tuto možnost však může snáz zhatit vyjetí safety caru.
Všichni ostatní jezdci z první desítky budou startovat na střední směsi. Během kvalifikace se teplota asfaltu pohybovala kolem 40 °C a podobné podmínky jsou očekávané i v neděli. Aerodynamickou rovnováhu však často ovlivňuje silný vítr. Ten by mohl být jedním z faktorů, proč jsou auta o něco pomalejší než před týdnem.
Pro VC Velké Británie získal Lewis Hamilton pole position za čas 1:24,303 (251,564 km/h). V čele startu VC 70. výročí bude jeho týmový kolega Valtteri Bottas, který v sobotu dosáhl času 1:25,154 (249,050 km/h).
Neobvyklá byla i taktika pro závěrečnou fázi kvalifikace. Oba jezdci Mercedesu totiž dosáhli svých nejlepších časů na střední směsi, kterou použili pro poslední ostré kolo. Na měkké směsi byl nakonec nejrychlejší Nico Hülkenberg, který odstartuje ze skvělé třetí pozice.
Důležitou roli může sehrát také to, jaké sady nových či použitých pneumatik mají jezdci k dispozici.
O teoretických variantách víc prozradí následující infografika.
Zdroj: Pirelli; úvodní foto: Pirelli