Pneumatikáři mají jiný názor než týmy
Pirelli – strategie pro závod
Lewis Hamilton nadále dokazuje naprostou dominanci nad ostatními piloty. Z posledních osmi ročníků britské velké ceny získal šesté pole position. Mercedes bude stát v čele poosmé za sebou!
Mnoho jezdců se pokoušelo probojovat do závěrečné části kvalifikace na pneumatikách střední tvrdosti. Jen pěti se to podařilo. Díky tomu odstartují na střední směsi Lewis Hamilton, Valtteri Bottas (oba Mercedes), Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari) a Lance Stroll (Racing Point).
Sobotní teploty byly chladnější než extrémní páteční horko. Asfalt se pohyboval kolem 40 °C a podobné podmínky by měly být i při nedělním závodě. Aerodynamickou přilnavost však během kvalifikace ovlivňovaly poryvy silného větru.
Přesto Lewis Hamilton dosáhl výjimečného času, když byl podstatně rychlejší než Valtteri Bottas v minulém roce na stejných pneumatikách. V roce 2019 získal pole position Valtteri Bottas časem 1:35,093, letos Lewis Hamilton výkonem 1:24,303
Teoreticky nejvhodnější strategií pro závod je znovu jediná zastávka. Ovšem za předpokladu, že teploty zůstanou podobné sobotním. A také s podmínkou, že do stanovené taktiky výrazně nezasáhnou výjezdy safety caru. To je velmi ošidné, protože zpomalovací vůz se během VC Velké Británie objevuje velmi často.
Podle Pirelli by měl být nejrychlejší start na měkké směsi a po 18 až 22 kolech přezutí na tvrdou. Jenže vpředu stojí pět jezdců na střední směsi. Druhou nejrychlejší je dvojitá zastávka s variantou měkká – měkká – střední. Až třetí nejvýhodnější má být start na střední směsi do 21. až 24. kola a potom přezutí na tvrdou. Špičkové týmy však usoudily, že právě tato varianta povede k dobrému výsledku.
O teoretických variantách víc prozradí následující infografika.
Zdroj a úvodní foto: Pirelli