Kdo by mohl být dalším Hülkenbergem?
Kandidátů na post náhradníka značně ubylo
Nico Hülkenberg dnes z třetího místa odstartuje do VC 70. výročí MS F1 i díky tomu, že přísnější požadavky FIA vyřadily ze seznamu náhradníků Estebana Gutiérreze.
Pokud se chce bývalý jezdec F1 vrátit na starty velkých cen, aby nahradil kolegu, jenž onemocněl chorobou Covid-19, musí mít za posledních 180 dní odjetých alespoň 300 kilometrů ve voze F1. To dnes reálně znamená, že mimo hry jsou všichni, kteří ve F1 nezávodili od roku 2016 a nezúčastnili se ani letošních zimních testů.
Tato skutečnost ze seznamu možných náhradníků vyřadila například Nika Rosberga, Felipeho Nasra nebo Pastora Maldonada. Nové nařízení FIA však nadále způsobuje zmatky. Na seznamu jezdců, které bychom letos mohli opět vidět závodit, z dílny webu Motorsport kupříkladu chybí Sébastien Buemi, jenž je od roku 2011 náhradníkem týmů Red Bull a AlphaTauri.
Jenže do F1 vede i druhá cesta, určená pro mladé jezdce, kteří potřebují mít 40 superlicenčních bodů FIA za poslední tři roky. Buemi se sice již mezi mladíky nepočítá, ale úspěchy ve WEC a ve formuli E mu dávají mnohem více superlicenčních bodů, než je potřeba k povolení účasti ve velké ceně F1. A zatímco nasazení absolutního nováčka s dostatkem superlicenčních bodů nevypadá rozumně z pohledu zisku v Poháru konstruktérů, Red Bull by nejspíš Buemiho do AlphaTauri posadil.
Čistě na základě účasti ve velkých cenách v posledních třech letech mají start povolený Felipe Massa, Jenson Button, Paul di Resta, Jolyon Palmer, Pascal Wehrlein, Stoffel Vandoorne, Sergej Sirotkin, Fernando Alonso, Brendon Hartley, Marcus Ericsson a Robert Kubica. Di Resta již na tento víkend dostal místo náhradníka týmu McLaren.
Takový Alonso je již svázán s Renaultem, ale třeba mistr světa z roku 2009 Jenson Button by zvedl telefon. Foto: Brawn
Zdroj: originální materiál redakce, titulní toto: Racing Point