Viscaal v závěru ukořistil premiérový triumf
F3 v Silverstone - 2. závod
Po včerejší penalizaci devátého Novalaka připadlo první místo pro start nedělního závodu Barnicoatovi. Zendeli, který si čelní příčku vyjel původně, nakonec začínal ze druhého místa. Třetí příčka patřila Viscaalovi, čtvrtá Piastrimu, pátá Pourchairemu, šestá Beckmannovi, sedmá Vestimu, osmá Lawsonovi a devátá Hughesovi. Z desáté pozice vyrážel včerejší vítěz a zároveň nový vedoucí muž šampionátu Sargeant.
Český závodník Staněk stál na 22. pozici. O tři místa spadl na roštu nedělního klání Nannini. Pilot Jenzeru byl sice včera klasifikován jako 27., za zavinění kolize s Fernándezem byl ale potrestán a nakonec tak začínal z posledního 30. místa.
Barnicoat se na prvním místě neudržel dlouho. Hned po startu šel totiž do čela Zendeli. Barnicoata navíc překonal i Viscaal, který šel na druhou pozici.
Pilot Carlinu musel bojovat i o třetí příčku, kterou mu na okamžik uzmul Pourchaire. Barnicoat se ale vzápětí dokázal vrátit zpět na bronzové umístění. Pourchaire navíc ještě během úvodního okruhu spadl na páté místo za Beckmanna.
Nezávodilo se příliš dlouho. Po prvním kole se totiž na trať vydal zpomalovací vůz, neboť úvod závodu přinesl řadu incidentů. Jeden z nich se odehrál mezi Dunnerem a Williamsem, kteří kolidovali a pro oba závod skončil. Do křížku se dostali i Peroni se Smoljarem. Zatímco první jmenovaný vyvázl s poškozeným předním přítlačným křídlem, druhý aktér incidentu si přivodil defekt pneumatiky. Oba tak museli k mechanikům.
Boxovou uličku navštívil po prvním kole i Peroniho týmový kolega Deledda, který si rovněž poškodil přední přítlačné křídlo. Po výměně této komponenty se sice Ital vrátil na trať zpět, brzy ale zajel k mechanikům znovu a v tomto případě již jeho účinkování definitivně skončilo.
Mezitím ze závodu odstoupil i Schumacher. Ten v úvodu rovněž kolidoval se Smoljarem.
Před restartem, ke kterému došlo v šestém kole, vedl Zendeli. Druhý byl Viscaal, třetí Barnicoat, čtvrtý Beckmann, pátý Pourchaire, šestý Lawson, sedmý Piastri, osmý Hughes, devátý Vesti a nejlepší desítku uzavíral Sargeant. Staněk v úvodu vydělal tři pozice a po trati kroužil jako devatenáctý.
Po restartu udržel vedení Zendeli. Jen těsně za ním ale jel Viscaal. Ztráta třetího Barnicoata se začala navyšovat a spíše než na posun výše musel myslet na obranu pozice před čtvrtým Beckmannem. Blízko byl i pátý Pourchaire.
Nuda ale nebyla ani v bitvě o šestou příčku. Tu měl ve svém držení Lawson. Na konci šestého okruhu ale po ní zatoužil Piastri a na okamžik se skutečně před svého soupeře dostal. Pak ale přišel kontakt a Piastri vycestoval mimo trať. Po tomto výletu se Australan nejenže neudržel před Lawsonem, ale spadl také za Hughese na osmou pozici. Měl navíc co dělat, aby se ubránil kolegovi Vestimu.
Mezitím přišla další špatná zpráva pro Peroniho. Australský pilot Camposu obdržel penalizaci deset sekund stop and go za prohřešek při jízdě za zpomalovacím vozem. Těšit Peroniho mohlo alespoň oznámení sportovních komisařů, že jeho incident mezi ním a Smoljarem nebude dále vyšetřován.
Ne zrovna příjemné chvíle ale zažívali také Caldwell nebo Hauger. Ty kamera zachytila mimo trať.
Mnohem větším problémům než tito dva ale čelil brzy Sargeant. Lídr šampionátu kolidoval při souboji o 11. místo s Dasem. Výsledkem kolize bylo poškození, po kterém byl pilot Premy nucen odstoupit. Jeho celkové vedení se tak ocitlo v ohrožení.
Zanedlouho se měnil majitel čtvrté pozice. Beckmanna předjel Pourchaire.
Francouz ale brzy putoval také na třetí místo. Barnicoata totiž postihly technické problémy, kvůli kterým náhle zpomalil a nakonec odstoupil. Aby mohl být jeho vůz odklizen, byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Závodni režim byl obnoven ve 13. kole. Na prvních dvou pozicích mezi Zendelim a Viscaalem k žádným změnám nedošlo.
Tvrdě se ovšem bojovalo mezi Pourchairem a Beckmannem o třetí místo. Nedaleko za touto dvojicí jeli rovněž pátý Lawson, šestý Hughes a sedmý Piastri.
Piastri se pokusil ukořistit Hughesovo šesté místo. Úspěšný ale nebyl a brzy se musel bránit Vestimu.
V 17. kole Beckmann zaútočil na Pourchaireho třetí pozici. Pilot ART Grand Prix se ale ubránil. Beckmann navíc vycestoval mimo trať, čehož využil k postupu na čtvrté místo Lawson.
Pourchaire sice udržel třetí příčku, na rovince Hangar Straight si ale vypomáhal kličkováním a za to obdržel od sportovních komisařů varování v podobě signalizace černo-bílou vlajkou. Těsně za ním byl navíc Lawson.
Situace se ale začala dramatizovat také v souboji o první pozici. Na té sice stále figuroval Zendeli, druhý Viscaal ovšem zajel nejrychlejší kolo závodu a znepříjemňoval pilotovi Tridentu život.
V posledním kole se Hughes pokusil předjet pátého Beckmanna. Pilot HWA ovšem neuspěl a navíc se vzápětí propadl za Piastriho s Vestim.
Pořád se potil také Pourchaire. Tomu Lawson i nadále nedával možnost vydechnout.
Pozornost se ale brzy přesunula na Zendeliho s Viscaalem. Nizozemec se totiž odhodlal k předjížděcímu manévru a ujal se vedení. Zendeli ovšem nesložil zbraně a na konci rovinky Hangar Straight šel na první místo zpátky. Bitva ale pokračovala a nakonec se radoval Viscaal. Pilot MP Motorsportu si své premiérové vítězství zajistil předjížděcím manévrem na výjezdu z předposlední zatáčky po vnější straně. Z nedělního klání si tak odnesl maximální počet bodů, neboť kromě patnácti bodů za vítězství si připsal i dva bonusové za nejrychlejší kolo.
Viscaala s Zendelim doprovodil na stupně vítězů Pourchaire. Lawson byl nakonec v cíli odmávnut jako pátý. V závěru totiž opustil trať a toho využil k návratu na čtvrtou příčku Beckmann.
Pořadí se v závěrečném okruhu měnilo také mezi Vestim a Hughesem. Britovi se podařilo před dánského jezdce dostat zpět a nakonec dojel sedmý.
Příliš smutný nakonec nemusel být ani Sargeant. Američan sice nedojel, jelikož se ale jeho nejbližšímu pronásledovateli v šampionátu Piastrimu podařilo získat pouze pět bodů za šesté místo, zůstává Sargeant i nadále lídrem průběžného pořadí.
Po závodě se trestalo. Penalizován byl původně desátý Fittipaldi. Brazilec ve službách HWA předjel během závodu Dase mimo dráhu a obdržel tak pětisekundový trest, který jej srazil na 17. příčku. Největší radost z toho mohl mít Fittipaldiho krajan Fraga. Ten povyskočil na desáté místo a mohl se tak radovat ze svého prvního bodu v této sérii.
Do karet hrál Fittipaldiho trest mimo jiné také českému jezdci Staňkovi. Ten se z 16. pozice, která již tak představovala jeho maximum ve FIA F3, posunul na 15. místo.
Zdroj: původní reportáž redakce,úvodní foto: MP Motorsport
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Bent Viscaal | MP Motorsport | Mecachrome | 40:32,362 | 20 | 15 |
2. | Lirim Zendeli | Trident | Mecachrome | 40:32,551 | 20 | 12+2 |
3. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:40,757 | 20 | 10 |
4. | David Beckmann | Trident | Mecachrome | 40:41,191 | 20 | 8 |
5. | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:41,210 | 20 | 6 |
6. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | 40:41,588 | 20 | 4 |
7. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | 40:43,104 | 20 | 2 |
8. | Frederik Vesti | Prema Racing | Mecachrome | 40:43,328 | 20 | 1 |
9. | Clément Novalak | Carlin | Mecachrome | 40:43,863 | 20 | 0 |
10. | Igor Fraga | Charouz Racing System | Mecachrome | 40:55,195 | 20 | 0 |
11. | Cameron Das | Carlin | Mecachrome | 40:56,260 | 20 | 0 |
12. | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:56,299 | 20 | 0 |
13. | Sebastian Fernandez | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:56,405 | 20 | 0 |
14. | Alexander Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:57,280 | 20 | 0 |
15. | Roman Staněk | Charouz Racing System | Mecachrome | 40:57,803 | 20 | 0 |
16. | Matteo Nannini | Jenzer | Mecachrome | 40:58,369 | 20 | 0 |
17. | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | Mecachrome | 40:58,708 | 20 | 0 |
18. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | 40:58,724 | 20 | 0 |
19. | Sophia Flörschová | Campos Racing | Mecachrome | 40:59,080 | 20 | 0 |
20. | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:59,538 | 20 | 0 |
21. | Jack Doohan | HWA Racelab | Mecachrome | 41:00,153 | 20 | 0 |
22. | Olli Caldwell | Trident | Mecachrome | 41:00,364 | 20 | 0 |
23. | Federico Malvestiti | Jenzer | Mecachrome | 41:00,494 | 20 | 0 |
24. | Alex Peroni | Campos Racing | Mecachrome | 41:32,977 | 20 | 0 |
Ben Barnicoat | Carlin | Mecachrome | - | 0 | ||
Logan Sargeant | Prema Racing | Mecachrome | - | 0 | ||
Alessio Deledda | Campos Racing | Mecachrome | - | 0 | ||
David Schumacher | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 0 | ||
Lukas Dunner | MP Motorsport | Mecachrome | - | 0 | ||
Calan Williams | Jenzer | Mecachrome | - | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Sargeant 106, 2. Piastri 105, 3. Beckmann 82.5, 4. Lawson 77, 5. Vesti 70.5, 6. Pourchaire 69, 7. Verschoor 47, 8. Peroni 42, 9. Zendeli 40, 10. Viscaal 36, 11. Hughes 35.5, 12. Novalak 33, 13. Fernández 25, 14. Smoljar 20, 15. Hauger 14, 16. Caldwell 10, 17. Fewtrell 5, 18. Fittipaldi 4, 19. Barnicoat 1, 20. Fraga 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 281.5, 2. Trident 132.5, 3. ART Grand Prix 114, 4. Hitech Grand Prix 96, 5. MP Motorsport 83, 6. Campos Racing 42, 7. HWA Racelab 39.5, 8. Carlin 34, 9. Charouz Racing System 1.