Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak to bylo s Hülkenbergovou vynucenou zastávkou?

Jak to bylo s Hülkenbergovou vynucenou zastávkou?

Prý byla nevyhnutelná

Čekali jsme, že Racing Point přijde s odpovědí na otázku, proč bylo nutné, aby Nico Hülkenberg pár kol před koncem závodu zajel do boxů a na trať se vrátil na měkkých pneumatikách. Ty přitom v závodě jinak nikdo nepoužil, protože stěží vydržely alespoň jedno rychlé kolo. Odpověď jsme dostali a už bude na každém, zda bude věřit, že Hülkenberg musel zajet do boxů, aby jako "brigádník" neporazil syna šéfa týmu, nebo zda skutečně trpěl neskutečně velkými vibracemi, jak po závodě sám tvrdil.

"Museli jsme přezout. Na obou zadních pneumatikách se vytvořily velké puchýře. Vibrace rychle sílily, poslední dvě nebo tři kola raketovým tempem. Nemyslím si, že by to pneumatiky vydržely do konce. První polovina závodu byla velmi dobrá, všechno jsem měl pod kontrolou. Ale když jsem dostal druhou sadu tvrdých pneumatik, byly v něčem zcela jiné, jako kdybych obdržel úplně jinou směs. Prostě nám to nevyšlo," řekl německý závodník.

Pokud měl Hülkenberg s pneumatikami větší problémy než Lance Stroll, neprojevilo se to v časech na kolo, rozdíl mezi nimi byl až do zastávky v boxech stejný. Na druhé straně, vibrující pneumatiky prý oklamaly také Mercedes, takže raději zkusil s Bottasem na Verstappena undercut, než overcut. Kevin Magnussen po odstoupení ze závodu řekl, že na jeho poslední sadě tvrdých pneumatik měl nezvladatelné vibrace a vrátit se na trať na měkkých, které mu jako jediné zbyly v garáži, by nemělo vůbec žádný smysl.

Hülkenberg byl před týmovým kolegou od startu téměř až do cíle. Foto: Racing Point

Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto: Racing Point